7 narzędzi, z których powinieneś korzystać
27 stycznia 2015
Jeśli Twoje działania w sieci mają być skuteczne, musisz dysponować narzędziami, które pozwolą Ci je zmierzyć i zważyć. Z czego warto korzystać?
Google Analytics
To narzędzie pozwoli Ci sprawdzić skuteczność Twoich działań prowadzonych w sieci: w mediach społecznościowych, na platformach reklamowych, na witrynie firmowej czy blogu. Dzięki nim dowiesz się, ile osób odwiedza Twój sklep oraz jakimi kanałami trafiają do Ciebie klienci (e-mail, płatna kampania, blog). Sprawdzisz, które z zamieszczanych przez Ciebie treści cieszą się największa popularnością oraz jak użytkownicy reagują na wpisy zamieszczane na Facebooku czy Google+.
Google Webmaster Tools
Narzędzia dla webmasterów to kolejna usługa Google, która pozwala analizować i diagnozować witrynę a także optymalizować ją pod kątem wyszukiwarki. Dzięki nim szybko dowiesz się o ewentualnych błędach na stronie i łatwo je poprawisz, sprawdzisz pozycję swojego sklepu w wynikach Google, dowiesz się, ile osób linkuje do Twojej witryny i które z jej podstron cieszą się największa popularnością.
www.google.com/webmasters/tools
Brand 24
To narzędzie, które monitoruje zasoby Internetu i media społecznościowe. Dzięki niemu dowiesz się, co i gdzie internauci mówią o Twojej marce. W ten sposób odpowiednio szybko będziesz mógł reagować na wszelkie negatywne komentarze a także pojawisz się w miejscach, w których gromadzą się Twoi potencjalni klienci.
Who shared my link
To proste narzędzie do sprawdzenia, czy publikowane przez Ciebie treści mają charakter wirusowy i są udostępniane przez innych użytkowników sieci. Wystarczy tylko wkleić do niego adres url strony i kliknąć „count shares”.
CRM
To cały zbiór narzędzi, które działają w oparciu o bazy danych i służą do zarządzania relacjami z klientami. Można je zastosować zarówno do usprawnienia procesu obsługi klienta, automatyzacji sprzedaży, kontroli płatności czy budowania lojalności odbiorców naszych usług.
Text Overlay i Social Media Image Maker
To narzędzia do kontroli grafik tworzonych na potrzeby social mediów. Osoby, które prowadzą fanpag’e, doskonale wiedzą, że avatary, cover phota i grafiki reklamowe rządzą się odrębnymi prawami: mają specyficzne rozmiary oraz ściśle określoną relację powierzchni treści do obrazu. Text Overlay sprawdzi czy treść na grafice reklamowej nie przekracza wymaganych 20%, a dzięki Social Media Image Marker nigdy nie będziemy musieli się zastanawiać, jakie wymiary ma zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle.
Bitly
To prost narzędzie pozwala nie tylko skracać długie linki, ale, co nie mniej ważne, sprawdzać, ile osób w nie kliknęło. Dzięki temu sprawdzimy np. czy produkt promowany przez nas na Facebooku cieszył się zainteresowaniem naszych fanów.