7 pomysłów na prowadzenie bloga firmowego
21 listopada 2014
W czasach, gdy to kontent jest królem i to on w dużej mierze decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania, blogi firmowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Wiele z nich powstaje na platformie Prestashop. W jaki sposób wyróżnić się w tym tłumie?
1. Raport, który czyta się jak kryminalną powieść
Marketerzy doskonale wiedzą, że liczb, dat, danych należy wystrzegać się jak ognia, bo takie informacje klienta nie interesują i nie ma szans, by zostały przez niego zapamiętane. To prawda, ale dotyczy ona tekstów. W każdej branży są bowiem dane, statystyki, które chcielibyśmy znać i które wywołują wypieki na twarzy. Jesli masz czas, ludzi i możliwości, stwórz raport z takimi informacjami, z wypowiedziami ekspertów. Możesz być pewny: rozejdzie się jak świeże bułeczki.
2. Informacje z zaplecza
Spokojnie, nie chodzi tutaj o spis towarów czy wyniki z przeprowadzonej inspekcji. Pokaż swojemu klientowi, że Twoja firma to nie tylko marka, której nazwa pojawia się na produktach, siedziba, do której mogą przyjść, anonimowy pracownik, który odbierze jego telefon. Jeśli teksty na bloga pisze kilka osób, do artykułów dodaj ich zdjęcia. Jeśli w twojej branży bardzo ważny jest kontakt z klientem, pokaż przedstawicieli firmy i napisz o nich kilka słów. Klient będzie wiedział, kto go odwiedzi.
3. A może konkurs…?
Blog to jedno z tych miejsc, dzięki którym możesz zaangazować swojego klienta, zyskać jego lojalność, nawiązać z nim długofalową relację. Najprostszym sposobem będzie w tym wypadku konkurs. Zadanie, jakie będzie miał do wykonania klient, nie powinno być zbyt trudne, gdyż może go zniechęcić do udziału. A nagroda? Jeśli produkty twojej firmy nie są bardzo drogie, to one mogą być stawką. Dzięki temu jest szansa, że osoby, które nie znają jeszcze Twoich kosmetyków, po prostu się do nich przekonają. Po drugie, jeśli Twoja firma sprzedaje pralki, kosiarki i inne wartościowe produkty, zaproponuj kody rabatowe. Będą one doskonałym impulsem do zakupu.
4. Filmik, infografika i coś jeszcze…
Sieć to miejsce, w którym szukamy nie tylko informacji, ale też, a czasem przede wszystkim, rozrywki. Bez wzgledu na branżę, jaką się zajmujesz, od czasu do czasu możesz porzucić mentorskie tory i zaserwować czytelnikowi branżowe ciekawostki. Ale na tym nie koniec. Prowadzisz studio fitness? Wrzuć jakiś filmik z ćwiczeniami. Jesteś dietetykiem? Wrzuć infografikę z jadłospisem na jeden tydzień. Po prostu połącz przyjemne z pożytecznym. Jednak pamiętaj, że samo ich umieszczenie to nie wszystko. Istotna jest także optymalizacja zdjęć i filmów.
5. Napisz proszę chociaż krótki list…
A w zasadzie to „list-ę”. Jeśli klient decyduje się poświęcić czas na przeczytanie Twojego artykułu, powinieneś w jakiś sposób go nagrodzić. Możesz to zrobić co najmniej dwojako. Po pierwsze, specjalistyczną wiedzą i informacjami, których nie znajdzie na innych stronach (rola eksperta). Po drugie, oszczędzając jego czas, czyli tworząc dla niego listę. 7 sprawdzonych sposobów na… 5 pomysłów, jak…, 9 zasad… to teksty, które streszczają, porównują, pomagają. To dowód, że zanim je napisałeś, musiałeś poszperać. I że wykonałeś pewną pracę za Twojego czytelnika.
6. Jak być piękną i nie zwariować?
Jak – od tego słowa zaczyna się wiele ważnych dla klienta tekstów, tekstów poradnikowych. Nie zapominaj o tym planując tematy, którymi się zajmiesz na swoim blogu. Jak zamontować panele? Jak być gotową do pracy w 5 minut? Jak wartościowo spędzać czas z dzieckiem. Pomóż czytelnikowi, a z całą pewnością to doceni i będzie o tobie pamietał, gdy przyjdzie czs zakupu.
7. Przewodnik po Krakowie…
No tak, ale co jeśli nie prowadzisz krakowskiego hotelu albo restauracji? Możesz zrobić inne, nie mniej ciekawe przewodniki – o tym, jak zaczynać i jak wytrwać. Masz sklep sportowy – przygotuj przewodnik dla początkującego biegacza. Prowadzisz butik odzieżowy? Zabierz klientów w podróż po świecie mody.