Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Brian Tracy – książki. Czego nauczy się z nich przedsiębiorca?

22 grudnia 2022

Każdy przedsiębiorca dąży do sukcesu. Własna firma ma być środkiem do osiągnięcia tego celu. Jej prowadzenie w Polsce nie jest łatwe, bez względu na charakter działalności. Mimo przeciwności sukces jest możliwy. By pokonać zewnętrzne bariery, najpierw trzeba jednak przełamać własne. Drogą do tego powinien być rozwój cech i umiejętności niezbędnych przedsiębiorcy – czy to właścicielowi sklepu internetowego, czy osoby, która prowadzi stacjonarną działalność.

Drogę w tym samorozwoju może Ci wskazać Brian Tracy. Książki tego autora wspierają biznesmenów na całym świecie. Mogą pomóc również Tobie. Poznaj porady, które pomogą Ci zidentyfikować najważniejsze cechy i umiejętności przedsiębiorców. Przedstawiamy publikacje, które radzą, jak rozwijać te atuty.

Brian Tracy – książki warte miliony

Dlaczego jednak warto zaufać właśnie Tracy’emu? Niech przemówią liczby. Ten kanadyjski mówca i trener sprzedaży był konsultantem ponad tysiąca firm. Poprowadził ponad pięć tysięcy wykładów i seminariów na całym świecie. Co roku na spotkania z nim przychodzi łącznie ponad 250 tys. ludzi.

Jak przekonuje na swojej stronie internetowej, jego celem jest pomoc w osiąganiu celów osobistych i biznesowych. Z nim “osiągniesz je szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek sobie wyobrażałeś”. Efektem jego pracy jest ponad 70 książek.

O tym, że warto po nie sięgnąć, może przekonać sukces, który osiągnął sam Brian Tracy. Książki to zresztą tylko część jego pracy – prowadzi własną firmę, a wcześniej przewodził koncernowi deweloperskiemu o wartości 265 milionów dolarów. Teraz Ty też możesz skorzystać z jego wiedzy.

Zyskaj pewność siebie

W przełamywaniu kolejnych barier potrzebna będzie pewność siebie. Zgodnie z internetowym Wielkim Słownikiem Języka Polskiego PAN wsjp.pl, to “cecha kogoś, kto wierzy w swoje możliwości i jest przekonany o swojej wartości, więc zachowuje się pewnie i zdecydowanie”. Ta definicja świetnie odpowiada idealnemu obrazowi przedsiębiorcy. Pewność siebie daje wiarę we własne możliwości w każdej sytuacji. Pomaga w negocjacjach z klientami i pracownikami oraz podejmowaniu decyzji.

Brian Tracy tej cesze poświęcił książkę “Potęga pewności siebie”. Zwraca w niej uwagę, że to pewność siebie determinuje rozmiar celów, jaki sobie wyznaczasz. A potem wpływa na Twoją energię i wytrwałość w dążeniu do ich realizacji.

Tracy przekazuje praktyczne wskazówki, jak poprawiać pewność siebie, a wraz z nią kondycję mentalną. Nauczy Cię określać wartości w życiu i postępować tak, by być z nimi w zgodzie. Pomoże wyznaczyć jasne cele. “Potęga pewności siebie” pokaże Ci też, jak zminimalizować słabości i zmaksymalizować własne siły. A jeśli dopiero zaczynasz przygodę w roli przedsiębiorcy, sięgnij też po książki o biznesie dla początkujących.

książka "Potęga pewności siebie"
Książka „Potęga pewności siebie”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Uwolnij potencjał umysłu

O sukces w każdej dziedzinie jest łatwiej, kiedy Twój umysł pozostaje otwarty i w pełni korzystasz z jego możliwości. Kiedy prowadzisz firmę, z “otwartą głową” szybciej i lepiej dostrzegasz szanse oraz zagrożenia.

O ukrywanej potędze umysłu traktuje książka Briana Tracy’ego “Bądź mądrzejszy!”. Autor przekonuje, że na co dzień ludzie wykorzystują tylko dwa procent swoich kompetencji intelektualnych. I wskazuje, że jeśli chcesz osiągać sukcesy, musisz wykorzystać potencjał swojego mózgu zdecydowanie lepiej.

Porady z książki “Bądź mądrzejszy” pomogą Ci wyszkolić własny mózg w myśleniu, dzięki któremu łatwiej realizować swoje cele. Nauczą też, jak lepiej dostrzegać i wykorzystywać szanse na rozwój. A do tego działać z większą precyzją. To wskazówki, które zrobią z Ciebie człowieka sukcesu.

rian Tracy "Bądź mądrzejszy!"
Książka „Bądź mądrzejszy!”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa OSMPower

Efektywnie wykorzystuj czas

Jak wynika z raportu “Digital 2022”, przygotowanego przez datareportal.com, internauci codziennie spędzają średnio dwie godziny i 25 minut w mediach społecznościowych. A to tylko jeden z rozpraszaczy, które “kradną” Twój czas. W rezultacie masz go mniej na to, co naprawdę potrzebne. Jeśli nauczysz się efektywnego wykorzystania czasu, Twoja firma zacznie działać lepiej.

“Zarządzanie czasem to zarządzanie życiem” – przekonuje Brian Tracy. Książki “Zapanuj nad czasem i zostań panem swojego życia” polecać więc właściwie nie trzeba. Wystarczy wspomnieć, że to publikacja, która przez naukę maksymalnego wykorzystania czasu pozwala przejąć kontrolę nad swoim życiem.

Oprócz tego Tracy wyodrębnił dziesięć różnych “czasów”, w których funkcjonujemy na co dzień. Z jego poradami odnajdziesz się w jednym z nich i znajdziesz odpowiednią porę na podejmowanie ważnych decyzji.

książka Briana Tracy'ego "Zapanuj nad czasem"
Książka „Zapanuj nad czasem i zostań panem swojego życia”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Popraw wydajność pracy

Wydajność to stosunek ilości wytworzonych produktów czy usług do nakładów pracy. Czasami nawet wtedy, kiedy pracujesz bardzo dużo, nie osiągasz oczekiwanych rezultatów. Drogą do osiągnięcia celu będzie poprawienie wydajności. Nie musisz pracować więcej – wystarczy, że będziesz to robić “lepiej”, czyli bardziej wydajnie. Wtedy ruszysz z miejsca zauważysz postępy.

W książce “Zjedz tę żabę” Brian Tracy opisuje 21 metod osiągania sukcesu, które koncentrują się na poprawianiu wydajności. Dzięki temu zbliżysz się do realizacji marzeń. Co więcej, Tracy przekonuje, że z wykonanej pracy będziesz zadowolony.

Zanim to się stanie, Twoim pierwszym zadaniem będzie zjedzenie tytułowej żaby. To rzecz, którą często odwlekasz. Tymczasem “połknięcie żaby” pomoże Ci ustalić priorytety, a także lepiej zorganizować pracę. To pierwsze kroki do poprawy wydajności.

"Zjedz tę żabę" - książka Briana Tracy'ego
Książka „Zjedz tę żabę”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Odpowiednio motywuj pracowników

Cechy, nad którymi powinien pracować przedsiębiorca, nie dotyczą wyłącznie bezpośrednio jego pracy. O sukcesie firmy decydują także jej pracownicy. Osiąganie wyznaczonych celów będzie łatwiejsze, kiedy będą odpowiednio zmotywowani. Motywacja pracowników do jak najlepszej pracy to jeden z najważniejszych obowiązków każdego przedsiębiorcy czy menedżera.

Brian Tracy opisuje główne zasady, które powinny kierować działaniami przełożonych. Jego książka “Motywowanie” pokazuje, jak wyzwalać u pracowników pasję w wykonywaniu zadań. Metody Tracy’ego pomagają stawiać pracownikom odpowiednie wyzwania i zwalczać ich obawę przed porażką.

Co dzięki temu zyskasz? Stworzysz odpowiednie warunki pracy, które podniosą jej wydajność oraz jakość. Przy okazji ograniczysz też wymianę kadr – zmotywowani pracownicy nie będą chcieli opuszczać Twojej firmy!

brian tracy "Motywowanie"
Książka „Motywowanie”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Naucz się negocjować

Kontakty z pracownikami, ale przede wszystkim z zewnętrznymi podmiotami, wymagają od przedsiębiorcy umiejętności prowadzenia negocjacji. Jak definiuje to internetowa Encyklopedia Zarządzania mfiles.pl, negocjacje to “sposób uzyskania od innych tego, czego chcemy”.

Z tego, jak ważna jest sztuka negocjacji, świetnie zdaje sobie sprawę Brian Tracy. Książki “Negocjowanie”, którą napisał, można użyć w roli poradnika profesjonalnego negocjatora. Sam Tracy negocjował umowy warte miliony dolarów i wyróżnił sześć stylów skutecznych negocjacji.

Z jego książki dowiesz się, jak przygotowywać się do negocjacji i przystępować do nich z pozycji siły. Nauczysz się wykorzystywać w nich czas i emocje. Przekonasz się, że czasami warto je przerwać. Poznasz techniki, które pomogą Ci w prowadzeniu firmy. Dzięki nim nie pozwolisz się ograć doświadczonym negocjatorom.

Brian Tracy - książki "Negocjowanie" nie możesz przegapić
Książka „Negocjowanie”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Dobrze zarządzaj sprzedażą

Odpowiednie zarządzanie jest ważne nawet wtedy, gdy zatrudniasz tylko jednego pracownika. Prawidłowe wyznaczanie celów, a także trzeźwa ocena wyników sprzedaży i jej dynamiki to klucz do rozwoju zespołu sprzedawców. Dobre zarządzanie pomoże Ci sprzedawać więcej.

Brian Tracy w książce “Zarządzanie sprzedażą” zdradza sekrety najlepszych menedżerów sprzedaży. Pokazuje, jak opracować plan działań sprzedażowych, ale skupia się przede wszystkim na relacjach z zespołem, którym kierujesz. Uczy, jak wzbudzić w nim poczucie wspólnego celu i prowadzić twórcze dyskusje.

Zarządzanie sprzedażą w tym kontekście opiera się na tym, by być inspiracją dla swoich pracowników. W ten sposób dodasz im skrzydeł, ale i rozpędzisz całą firmę w kierunku sukcesu.

Sprrzedawaj jak Brian Tracy - książki "Zarządzanie sprzedażą" nie możesz przegapić
Książka „Zarządzanie sprzedażą”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Poznaj sposób myślenia klientów

Każdy coś sprzedaje. Jeśli nie produkt czy usługę, to jakiś pomysł lub samego siebie. By zostać skutecznym sprzedawcą, trzeba dobrze znać klienta. Nie tylko go zidentyfikować, ale też poznać sposób jego myślenia. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować do niego Twój przekaz. To przyniesie lepsze efekty – łatwiej mu coś sprzedasz.

Pomoże w tym “Psychologia sprzedaży” Briana Tracy’ego. Odkrywa tajniki myślenia konsumentów. Autor, który wśród handlowców uchodzi za prawdziwe guru, pokazuje prawdziwe motywy, którymi klienci kierują się w trakcie kupowania.

Ich znajomość to pierwszy krok. Drugim będzie opanowanie technik perswazji oraz sprzedaży, które pozwolą wykorzystać wiedzę w praktyce. Tracy je opisuje i radzi, jak z nich korzystać. Ta książka pomoże rozwinąć sprzedaż każdego przedsiębiorstwa.

poznaj klientów tak, jak uczy brian Tracy - książki "Psychologia sprzedaży" nie wstydzą się najwięksi sprzedawcy
Książka „Psychologia sprzedaży”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Zostań prawdziwym przywódcą

Czy czujesz się prawdziwym przywódcą? Jeśli nie, warto nad tym popracować. Według internetowej Encyklopedii Zarządzania przywództwo to “ustalanie kierunku, wypracowywanie wizji przyszłości organizacji, jak również nadawanie kierunku działań ludzi”. Kiedy staniesz się w swojej firmie przywódcą, łatwiej porwiesz za sobą ludzi i pchniesz ich na tory realizacji wyznaczonych celów.

Nie chodzi tu jednak o to, by być dyktatorem czy autokratą. Po lekturze książki Briana Tracy’ego “Jak przewodzą najlepsi liderzy” dowiesz się, jak być skutecznym przywódcą swojego biznesu. Autor nauczy Cię rozwiązywać problemy, podejmować decyzje, wyznaczać wysokie standardy. Ta książka to porady, które pomogą Ci wykorzystać Twoją odwagę, wiedzę i pewność siebie.

Wskazówki Tracy’ego łatwo wykorzystać w praktyce. Kiedy już zostaniesz prawdziwym przywódcą, osiągniesz wszystko, do czego dążysz. Tracy podpowiada nawet, że efekty przerosną Twoje oczekiwania.

Brian Tracy "Jak przewodzą najlepsi liderzy"
Książka „Jak przewodzą najlepsi liderzy”, źródło zdjęcia: strona wydawnictwa MT-Biznes

Czego nauczy Cię Brian Tracy? Książki o najważniejszych cechach przedsiębiorcy

Jak widzisz, droga do sukcesu polega przede wszystkim na pracy nad sobą. Książki Briana Tracy’ego z pewnością Ci w tym pomogą. Dzięki nim rozwiniesz dziewięć najważniejszych cech i umiejętności przedsiębiorcy, które opisaliśmy powyżej:

 Z tymi umiejętnościami popchniesz swój biznes na zupełnie nowe tory.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków