Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Co to jest lejek sprzedażowy i jak go stworzyć?

2 lipca 2020

lejek sprzedażowy

Właściciele sklepów internetowych niejednokrotnie słyszeli o lejku sprzedażowym, jednak nie każdy z nich zdaje sobie sprawę, czym on jest oraz w jaki sposób go stworzyć. Do czego może on służyć? Przedstawiamy odpowiedzi na nurtujące pytania.

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy określany może być także analogicznie jako lejek marketingowy i zakupowy. Lejek jest wizualizacją drogi, którą przebywa klient od chwili, gdy pojawi się pierwsze zainteresowanie produktem, usługą lub marką, aż do chwili gdy zrealizowany zostanie zakup lub skorzystanie z usług.

Chcesz wypromować swój sklep internetowy? Odwiedź intle.pl i skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomogą Ci zrealizować Twoje cele sprzedażowe!

Co odczuwa klient?

Odczucia klienta można przedstawić w kilku etapach, które zna na pewno każdy, kto kiedykolwiek dokonywał zakupów.

Etap uświadomienia

Użytkownik zdaje sobie sprawę, że potrzebuje czegoś w swoim codziennym życiu. Prawdopodobnie widzi też, co stoi mu na przeszkodzie w osiągnięciu satysfakcji.

Etap zainteresowania

Klient zaczyna się interesować tym, co mogłoby przełożyć się na rozwiązanie jego problemów i usprawnienie codziennego funkcjonowania, nie ma jednak jeszcze odpowiedniej motywacji, by ostatecznie by sfinalizować zapotrzebowanie, które kiełkuje.

Strategia komunikacji – dlaczego warto ją stworzyć? – Sprawdź nasz artykuł!

Etap podjęcia decyzji

Klient w końcu decyduje się na zakup. Rozpoczyna poszukiwania odpowiedniej oferty, która zadowoli go zarówno pod kątem spełnienia potrzeb, jak i będzie odpowiednia finansowo.

Etap zakupu

Finalnie klient dokonuje zakupu, wybierając w swojej opinii najkorzystniejszą ofertę.

Wprowadzenie lejka sprzedażowego

Zadaniem lejka sprzedażowego jest takie poprowadzenie klienta, aby odpowiedź na swoją potrzebę odnalazł w naszym sklepie internetowym i to w nim dokonał zakupu.

Odkrycie marki

Pierwszym elementem lejka sprzedażowego jest danie szansy klientowi, aby zauważył naszą markę. Musisz w przykuć wzrok i poprowadzić swoje działanie w taki sposób, aby bliżej chciał poznać Twoją markę.

Budowanie zaufania

To etap budowania zaufania i sympatii. Jak na przykładzie kuchennego lejka, cały czas ulega on zwężeniu. W tym etapie podejmowane są działania do osób, które znają już markę i należy przekonać je do tego, że jest się ekspertem w danej dziedzinie.

Sprzedaż produktów

Gdy klient zdecyduje się na kupno przedmiotu lub usługi, która zrealizuje jego potrzebę, należy maksymalnie ułatwić dokonanie wyboru, płatności oraz zagwarantować krótki czas realizacji przesyłki.

Podtrzymanie kontaktu

Wielu zadowolonych klientów, którzy dokonali wcześniej zakupu w sklepie, w poszukiwaniu produktów podobnych do tego posiadanego, wraca do miejsca, które sprawiło że byli zadowoleni. Warto więc podtrzymywać kontakt, aby móc po raz kolejny spełnić potrzebę użytkownika.

Co daje lejek sprzedażowy?

Można wymienić wiele korzyści, jakie przynosi firmom, które zdecydowały się na jego wprowadzenie. Jest to oczywiście wyższa sprzedaż, ale także baza kontaktów, które użytkownicy pozostawiają, nawet w przypadku gdy nie decydują się ostatecznie na zakup. To również spora grupa zadowolonych klientów, którzy zechcą wrócić, ponieważ wiedzą, że w danym sklepie czeka ich prosta droga do zrealizowania swoich potrzeb.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków