Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Co to jest pozycjonowanie i na czym polega?

17 czerwca 2020

pozycjonowanie

Pozycjonowanie to termin, który nie może być obcy tym, na co dzień spędzającym wiele godzin przed ekranem komputerów lub urządzeń mobilnych. Jednak wciąż można spotkać osoby, dla których pozycjonowanie to całkowicie nowe określenie. Tłumaczymy więc w poniższym wpisie, czym jest i na czym dokładnie polega!

Czym jest pozycjonowanie?

Są to działania podejmowane przez firmy, które mają na celu podniesienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych znane są również jako SEO, czyli Search Engine Optimization, i pożądanym przez firmy efektem jest znalezienie się na szczycie pierwszej strony wyszukiwania Google, najczęściej tuż pod linkami sponsorowanymi z reklam Google Ads. Pozycjonowanie stron jest niemal niezbędne, aby użytkownicy wyszukiwarek mogli w ogóle je odnaleźć.

Chcesz, by strona Twojej firmy pojawiła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google? Wejdź na stronę intle.pl i podejmij współpracę z profesjonalistami!

Jak pozycjonowane są strony?

To zaawansowane algorytmy Google analizują i przeliczają kilkaset czynników, na podstawie których ustalane są rankingi. Następnie ustalają kolejność stron oraz pozycje, które będą zajmować podczas wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie musi być odpowiednio zaplanowane i dopracowane. Najlepiej postępować według wcześniej opracowanej strategii, która oparta jest na profesjonalnie dokonanym audycie. Użytkownik, najczęściej wyszukiwarki Google, szuka porad, poleceń, a czasami także anty-rekomendacji i w zależności od profilu działania naszej firmy, musimy dać mu to czego oczekuje i to będąc na szczycie wyszukiwań, ponieważ rzadko internauci poszukują informacji na dalszych stronach, nawet gdy ich nie znajdują. Jakie działania wykorzystać?

Strategia komunikacji – dlaczego warto ją stworzyć? – Przeczytaj nasz artykuł!

Tworzenie interesującej dla użytkowników treści

Content, który pojawia się na naszej stronie internetowej może przybierać formę pisemną lub graficzną. Częściej jest to forma pisana, w której wykorzystuje się słowa kluczowe.

Czym są słowa kluczowe?

To frazy, po których wpisaniu wyszukiwarka prezentuje nam najbardziej odpowiadające strony. Możemy wyróżnić kilka ich rodzajów: brandowe (czyli dotyczące nazwy marki lub firmy), ogólne słowa kluczowe (czyli odnoszące się do konkretnego rodzaju produktu np. “koszulki piłkarskie”), frazy kluczowe z długim ogonem (czyli takie dokładniej opisujące produkt, które rzadziej wykorzystują internauci np. “czerwone koszulki piłkarskie odprowadzające wilgoć” oraz słowa kluczowe branżowe, które opisują konkretną dziedzinę.

Optymalizacja strony internetowej

Algorytmy Google’a sprawdzają, czy strona spełnia wszystkie wymogi techniczne. Należy do nich m.in. analiza szybkości ładowania strony oraz jej responsywności. Ważna jest poprawa tych elementów, pod kątem przydatnym zarówno dla internauty, jak i robotów Google’a.

Linkbuilding

To linkowanie zewnętrzne, czyli wszystkie działania, które odbywają się poza stroną internetową. To pozyskiwanie wartościowych odnośników, prowadzących na witrynę klienta ze stron zewnętrznych. Roboty Google’a widzą polecenia i jeśli rekomendacje są wartościowe, podnoszą wówczas renomę i pozycję naszej strony.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków