Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Internetowy sklep ze sprzętem sportowym. Funkcjonalności, których nie może w nim zabraknąć

4 maja 2022

Internetowa sprzedaż sprzętu sportowego rozwija się bardzo dynamicznie. Na polskim rynku kilka z nich, m.in. https://11teamsports.pl/, to już uznane marki. Są rozpoznawane przez większość polskich fanów futbolu, podejmują współpracę z influencerami, a nawet piłkarskimi gwiazdami oraz znanymi dziennikarzami sportowymi.

Promocja to jednak nie wszystko. Internetowy sklep ze sprzętem sportowym musi mieć również stronę dostosowaną do preferencji i potrzeb specyficznego użytkownika. Niektóre z funkcjonalności to pomysły dobrze znane z innych branż, część to zaś rozwiązania, które sprawdzają się właśnie na rynku sportowym. Które z nich są szczególnie ważne?

Porównywarka rozmiarów

To funkcjonalność, która jest charakterystyczna dla sklepów z butami i z odzieżą. Przydaje się szczególnie wtedy, kiedy platforma oferuje produkty różnych marek. W przypadku sklepów ze sprzętem sportowym to standard – w końcu najpopularniejsze produkty to buty czy odzież Nike, adidas, Puma i jeszcze kilka innych marek.

Porównywarka powinna jasno pokazywać różnice między wielkością rozmiarów u poszczególnych producentów. Najlepiej wypadają w tym kontekście proste tabele – pod warunkiem że da się dokładnie dopasować rozmiary. Takie rozwiązanie pomaga użytkownikom i zmniejsza liczbę zwrotów towaru.

Niektóre sklepy posuwają się jeszcze dalej i obok porównywarki rozmiarów umieszczają przy opisach produktów ostrzeżenia, że dany rozmiar jest mniejszy lub większy niż u innego popularnego producenta. To ukłon w stronę klienta, który nic nie kosztuje, a pomaga budować pozytywny wizerunek.

Polecane produkty – internetowy sklep ze sprzętem sportowym i pełne kolekcje

Cross-selling to rozwiązanie, które stosuje wiele sklepów internetowych. Polega na polecaniu klientowi na karcie oglądanego produktu innych, które zgodnie z algorytmem mogą go zainteresować. Internetowy sklep ze sprzętem sportowym ma w tym miejscu szczególnie duże pole do popisu.

Większość produktów sportowych jest bowiem przygotowywanych w szerokich kolekcjach. Butom piłkarskim towarzyszą rękawice bramkarskie czy koszulki, bluzom – kurtki, czapki i inne dodatki. Przy zakupie nowego przedmiotu łatwiej namówić klienta do wyłożenia dodatkowych pieniędzy na dopełnienie zestawu.

Powiadomienia o dostępności

Wiele sklepów internetowych pozostawia aktywne karty produktów nawet wtedy, gdy nie są aktualnie dostępne. To działanie, które może być przydatne pod kątem SEO, ale równocześnie zniechęcić niedoszłych klientów.

Wyjściem, które nieco złagodzi niekorzystny efekt rozczarowanych użytkowników, jest funkcja powiadomienia o dostępności produktu. Jeśli użytkownik jest zalogowany, wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję na karcie produktu. Jeśli nie, trzeba zostawić mu pole do wpisania adresu mailowego.

Internetowy sklep ze sprzętem sportowym – zakupy bez rejestracji

Rejestracja jest kolejną kwestią, która domaga się dodatkowych funkcjonalności. Dla niektórych założenie profilu w witrynie sklepu może być dodatkowym wysiłkiem, który zniechęca do zakupu. Rozwiązaniem będzie więc konfiguracja sklepu z Facebookiem – wówczas każdy może zalogować się do sklepu za pomocą swojego profilu. Warto jednak również umożliwić zakup bez rejestracji – niektórzy w ten sposób ograniczają liczbę maili reklamowych i nie chcą zostawiać w sklepie na stałe swoich danych.

Regularnie aktualizowany blog o sporcie

Blogi to potężne narzędzie w pozycjonowaniu sklepu. Może także skutecznie przyciągać ruch na stronę, a także sprawić, że użytkownik dłużej na niej zostanie – inne sposoby znajdziesz w artykule http://www.vebsoft.pl/jak-sprawic-by-uzytkownik-zostal-dluzej-na-stronie-sklepu-internetowego.

Internetowy sklep ze sprzętem sportowym różni się jednak pod tym względem od większości branż. O ile zazwyczaj można bowiem planować wpisy blogowe z dużym wyprzedzeniem, o tyle w sporcie aż prosi się o artykuły na temat bieżących wydarzeń. Będą nimi nowe kolekcje, ale także zmiany w świecie sportu.

Znany piłkarz podpisał kontrakt z nowym dostawcą sprzętu? Duży klub zmienił sponsora technicznego? Znany producent wprowadził nowy model butów? To wszystko tematy na czasie, które mogą skutecznie przyciągać użytkowników na bloga, jeśli tylko powstaną odpowiednio szybko.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków