Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Jak reklamować drogie produkty w internecie? Marki premium a marketing w sieci

21 stycznia 2022

Marketing i reklama większości marek w internecie są do siebie w dużym stopniu podobne. Oczywiście to dynamiczny rynek, który cały czas się zmienia. Pojawiają się prekursorzy, którzy dzięki oryginalnym i skutecznym rozwiązaniom zwiększają sprzedaż. Różną specyfikę mają też poszczególne branże.

Generalnie jednak zdecydowana większość sklepów internetowych bazuje na podobnych działaniach. Strategie promocyjne i kampanie reklamowe skupiają się na dotarciu do grupy docelowej i przekonaniu jej do zakupu. Najważniejsze narzędzia to atrakcyjna cena, walory użytkowe, czasem innowacyjność i wyjątkowość produktu.

Nieco inaczej z potencjalnym klientem komunikują się marki premium. Oferują droższe produkty, nierzadko dobra luksusowe. Internetowy sklep z zegarkami wysokiej jakości, drogą biżuterią lub ekskluzywnymi torebkami potrzebuje specyficznych działań w internecie. Na czym się skupić przy reklamowaniu takich produktów?

Marki premium i marketing w sieci – dlaczego warto?

Marki premium długo obawiały się internetu. W końcu sieć z założenia jest dostępna dla wszystkich. A wyróżnikiem drogich produktów jest ich elitarność.

Dlatego sprzedaż towarów luksusowych w internecie rozwinęła się z niejakim opóźnieniem w stosunku do sektora FMCG. Dziś jednak nie ulega wątpliwości, że również marki premium powinny reklamować się w internecie.

Wiąże się to ze zmianami zachowań konsumentów i wkraczaniu na rynek towarów luksusowych nowych pokoleń. 30- czy 40-latkowie uważają zakupy w sieci za coś naturalnego. To właśnie tam szukają więc również drogich produktów.

Obecny udział transakcji online w sprzedaży produktów premium wynosi około 7 procent. Eksperci szacują, że w najbliższych latach powinien szybko i systematycznie rosnąć. W 2025 r. wartość sprzedaży w sieci powinna stanowić już 20 procent wartości wszystkich zakupów. Takiej perspektywy nie można lekceważyć.

Psychologia sprzedaży kluczem do sukcesu

Tym, co najbardziej różni reklamowanie drogich produktów od pozostałej części rynku, jest sposób komunikacji. Marki premium nie informują o cenie produktu, chyba że w celu podkreślenia jakości i elitarności produktu. Wtedy atutem nie jest niski koszt zakupu, a wręcze przeciwnie – wysoka cena, która wyklucza z zakupu większość społeczeństwa.

W przypadku marketingu dóbr luksusowych nie ma mowy o zaspokajaniu potrzeb. Komunikacja powinna się skupić na atmosferze i otoczce produktów. Zamiast potrzeb pojawiają się marzenia, pożądanie i doświadczenie. W taki sposób można wykreować chęć nabycia drogiego produktu, to na tym skupiają się działania w ramach psychologii sprzedaży.

O tym wszystkim należy pamiętać również w reklamie online. Liczyć będzie się więc jakość, sposób przedstawienia produktu i klimat, w jakim potencjalny klient styka się z produktem. Można o to zadbać również w sieci. Ważne jest kreowanie i opowiadanie własnej, wyjątkowej historii.

Marki premium w sieci to content wysokiej jakości

Taką historię i odpowiednią atmosferę najłatwiej zbudować za pomocą odpowiedniego contentu. Liczy się zarówno to, co i jak pokazuje witryna sklepu, jak i treści w innych miejscach.

Klient, który ma zamiar wydać kilka tysięcy złotych, jest bardziej wymagający. Nawet jeśli jest fanem konkretnej marki, zwykle dokładnie wczytuje się w otaczające ją treści. Stąd należy przyłożyć szczególną wagę do opisów produktów czy kategorii. Warto dopracować również treści w zakładce “o nas”.

Ważną rolę może odgrywać blog oraz wpisy na zewnętrznych portalach. Powinny być rozbudowane i wysoce merytoryczne. W pisemnym contencie nie można także pozwolić sobie na literówki czy błędy ortograficzne. Wtedy cały misternie tkany czar wokół produktu może w jednej chwili prysnąć.

Niezwykle istotne są również grafiki. W sklepach internetowych, które oferują marki premium, nie ma miejsca na zdjęcia marnej jakości. Najlepiej, gdy grafiki są wynikiem profesjonalnych sesji zdjęciowych. Powinny ukazywać produkt w ciekawych aranżacjach, ale tak, by wszystkie szczegóły były dobrze widoczne.

Ekskluzywności produktom z pewnością dodamy wówczas, gdy zaprezentujemy je również na modelce czy modelu. Świetnym pomysłem są także treści wideo. Można je umieszczać bezpośrednio na stronie, jak i w mediach społecznościowych.

Wówczas również zadbajmy o scenerię. Filmy warto kręcić w ekskluzywnych lokalizacjach. Powinni się na nich pojawiać dobrze ubrani prezenterzy. Ważny jest każdy detal.

Obecność na platformach, które sprzedają produkty luksusowe

Swoją elitarność można podreślić także poprzez czerpanie z renomy miejsca sprzedaży. W czasie zakupów offline taką rolę pełnią ekskluzywne sklepy. Niektóre z nich mają na tyle silną markę, że samo to wystarczy, by zdać sobie sprawę z zakupów marek premium.

W sieci można długo pracować nad odpowiednim wyglądem własnego sklepu. Efekt, który opisujemy, łatwo jednak osiągnąć również w inny sposób. Jest nim obecność na platformach, które sprzedają towary luksusowe. Takie witryny stopniowo stają się coraz bardziej rozpoznawalne.

Przykłady? W przypadku ubrań taką rolę pełni międzynarodowa platforma farfetch.com. Nie brakuje jednak również sklepów wielobranżowych. W Polsce towary premium są dostępne na przykład na stronach moliera2.com czy showroom.pl.

Dzięki obecności w takich miejscach budujemy swoją markę. Zwiększamy także prawdopodobieństwo, że klient, który szuka towarów premium, trafi do naszego sklepu.

Mądrze pozyskiwany ruch na stronie dla marki premium

W działalności wszystkich sklepów internetowych dużą wagę powinno się przywiązywać do pozycjonowania witryny. Im wyżej sklep plasuje się w wynikach wyszukiwania, tym łatwiej na niego trafić.

Marki premium nie są pod tym względem wyjątkiem. W tym przypadku priorytetem nie jest jednak jak największa liczba wejść, a jakościowy ruch. Trzeba go pozyskiwać w mądry sposób.

Pozycjonowanie produktów premium należy skupić na konkretnych markach, które oferuje sklep. Poza tym pomocne będą wszelkie frazy z przymiotnikami typu “ekskluzywne”, “nowoczesne” czy inne, które podkreślają elitarność produktu.

Oprócz pozycjonowania warto zadbać o taki ruch za pomocą płatnej reklamy w Google.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków