Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Jak sprzedawać w internecie? 3 triki, które musisz poznać!

16 maja 2023

Sprzedaż w internecie to zajęcie, które brzmi naprawdę kusząco. W końcu czy jest coś lepszego niż bycie własnym szefem? A jeśli jeszcze można połączyć to ze swoją pasją i dzieleniem się produktami czy usługami, które się kocha, staje się to jeszcze bardziej pożądane i zachęcające. Nie należy się więc dziwić, że kwestia tego, jak sprzedawać w internecie interesuje naprawdę wiele osób. Poza podstawowym sklepem internetowym przyda Ci się jeszcze kilka dodatkowych elementów, dzięki którym przybliżysz swój biznes do sukcesu. O czym warto pamiętać? Sprawdź!

Zadbaj o dobre zdjęcia, czyli jak sprzedawać w internecie

Sklep internetowy często jest pierwszym miejscem, w którym potencjalny klient spotyka się z produktem. Twoim zdaniem jest więc przedstawienie go w jak najlepszym świetle (nie tylko w przenośni, ale i dosłownie). Wyobraź sobie sytuację, w której zainteresowana osoba odwiedza sklep, ale… stacjonarny. Może wziąć produkt do ręki, obejrzeć go z każdej strony. Dzięki dogłębnej obserwacji będzie w stanie dostrzec każdy szczegół i nawet najdrobniejszy ciekawiący ją element. W przypadku zakupów online niestety nie ma takiej możliwości.

Karta produktu staje się więc wizytówką, która często jest zakupowym „być albo nie być”. Sytuacje, że klient dopyta o brakujące informacje czy lepsze zdjęcia są sporadyczne. Kto dziś ma na to czas? Bardziej prawdopodobne jest to, że po prostu opuści stronę Twojego sklepu i uda się do konkurencji, gdzie szybko i wygodnie kupi lepiej zaprezentowany produkt. To sytuacje, którym musisz zapobiegać. Postaw się w roli potencjalnego klienta i zastanów, co może okazać się dla niego ważne.

jak sprzedawać w internecie - porady
Jeśli zastanawiasz się, jak sprzedawać w internecie, musisz mocno skupić się na profesjonalnych zdjęciach produktów. To one powinny odpowiadać na wszystkie pytania, jakie potencjalnie mogą pojawić się u zainteresowanych Twoją ofertą osób. Źródło zdjęcia: strona internetowa sklepu iklamki.pl, marki STUDIO KLAMEK.

Zdjęcia muszą być dobrej jakości, robione z różnych perspektyw i pod różnymi kątami. Jeśli Twój asortyment na to pozwala, pamiętaj, że ogromne znaczenie mają także zdjęcia produktów w użyciu. Doskonałym przykładem są tutaj… klamki. Wydawałoby się, że to nudny produkt. Jednak prawda jest taka, że jest to błędne myślenie, a ten dodatek ma ogromne znaczenie dla wyglądu wnętrza i może mocno na niego wpłynąć. Pokazane w aranżacji czy na tle kolorowych drzwi, jak możesz zauważyć to w sklepie https://iklamki.pl/pl/11-klamki-do-drzwi-wewnetrznych, prezentują się zupełnie inaczej. Może to stać się źródłem inspiracji do urządzenia własnego wnętrza albo po prostu motywacją do zakupu.

Edukuj i udowadniaj, że jesteś ekspertem

Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak sprzedawać w internecie, na pewno robiłeś research i miałeś okazję odwiedzić różne sklepy internetowe. Jeśli dotyczyły one jednej branży, mogłeś zauważyć, jak wiele jest w nich podobieństw. Od czego zależy to, że klient wybierze jeden z nich? Wpływ na to może mieć kilka czynników, ale jednym z ważniejszych jest to, że odbiorca odwiedzający stronę ma pewną dozę zaufania do sklepu. Pomóc w tym mogą np. odpowiednio napisana zakładka z informacjami o sklepie czy opinie zadowolonych klientów. Nieocenione jest jednak tworzenie contentu, czyli wpisów blogowych, dzięki którym możesz zaprezentować się jako ekspert. A od kogo lepiej kupić niż od osoby, która zna się na rzeczy?

Klient będzie czuł, że może Ci zaufać, bo wiesz, co sprzedajesz. Będzie wiedział, że doradzisz mu i pomożesz znaleźć optymalne rozwiązanie właśnie dla niego. Będzie mógł skorzystać z dostępnej wiedzy także bez Twojego udziału, po prostu czytając artykuły i pozyskując z nich potrzebne informacje. Jeśli prowadzisz sklep z dodatkami do domu, nie musisz pisać tylko o nich i skupiać się wyłącznie na swoim asortymencie. Możesz poszerzyć tematykę, jak np. na blogu https://e-graart.pl/, aby w ten sposób docierać także do szerszej grupy odbiorców. Sprawisz, że nowi użytkownicy będą docierać na Twoją stronę poprzez pozycjonowanie artykułów blogowych w wyszukiwarce Google. Jak więc widzisz, blog firmowy ma mnóstwo zalet i warto o nim pamiętać, jeśli chcesz poznać sprawdzone sposoby na to, jak sprzedawać w internecie.

Jak sprzedawać w internecie? Nie zapomnij o mocy mediów społecznościowych i influencerów

W dzisiejszych czasach często mówi się, że jeśli marki nie ma w mediach społecznościowych, to nie istnieje. Zdecydowanie jest w tym stwierdzeniu ziarenko prawdy. O ile nie musisz być wszędzie, na Tik Toku, Instagramie, Facebooku, Pintereście, Youtube i LinkedInie, zdecydowanie warto wybrać kilka social mediów, za pomocą których będziesz budował świadomość o marce wśród odbiorców – swoich potencjalnych przyszłych klientów.

Dobra wiadomość jest taka, że z założeniem i prowadzeniem profili w social mediach nie musisz czekać do momentu uruchomienia sklepu. Możesz zrobić to wcześniej, aby w momencie jego startu mieć już bazę klientów. W przypadku promocji asortymentu nieoceniona jest współpraca z influencerami, działającymi w danej branży. Nagle to, jak sprzedawać w internecie, staje się dużo łatwiejsze – wystarczy nawiązać współpracę z osobami, które mają silne grono obserwatorów i wpisują się w Twoją grupę docelową i gotowe!

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków