Jak sprzedawać w sieci meble? Sposoby na prezentację wzornika tkanin i materiałów
29 marca 2022
Meble to elementy wyposażenia, które klienci coraz częściej zamawiają przez Internet. Dzięki temu nie muszą wychodzić z domu czy samodzielnie odbierać swojego zamówienia ze sklepu. Sprzedając takie produkty, należy szczególnie zadbać o prezentację tworzyw, z których są wykonane. To wyjątkowo ważne, gdy meble można przed zakupem w jakiś sposób spersonalizować. Jak więc skutecznie pokazać swoim klientom wzornik tkanin i materiałów? Sprawdź kilka najlepszych sposobów!
Sposób nr 1 – wzornik dostarczany do domu klienta
Niektórzy klienci zainteresowani zakupem mebli online do swojego mieszkania, mogą mieć problem z wyborem najlepszego rodzaju tkaniny obiciowej czy wybarwienia drewna. Idąc do stacjonarnego sklepu, są przecież w stanie dokładnie obejrzeć cały wzornik i zdecydować się na najlepsze rozwiązanie. Mogą także dotknąć skrawka materiału, zobaczyć jego wykończenie, fakturę, a także to, w jaki sposób prezentuje się na żywo.
Aby klienci czuli pełną swobodę wyboru, możesz udostępnić im taki wzornik. Wystarczy, że wyślesz go pod wskazany adres i gotowe. Oczywiście wiadomo, że taki próbnik kosztuje i może być dostępny w ograniczonej ilości. Nie będzie to jednak żaden problem, jeśli dokładnie przemyślisz, w jaki sposób będziesz go rozsyłał, ale o tym za chwilę.
Co powinno znaleźć się w takim wzorniku dostarczanym do klienta? Tak naprawdę wszystko, czego może potrzebować. Jeśli sprzedajesz np. stoły drewniane rozkładane, najważniejszy będzie rodzaj oraz kolor drewna. Gdy natomiast są to krzesła tapicerowane, kluczowe będzie także obicie. Wzorniki musisz więc dopasować do oferowanego przez siebie asortymentu.
Jak dostarczać je jednak do swoich klientów, by na tym nie tracić? Sposoby są przynajmniej dwa.
Wzornik dostarczany za opłatą przed złożeniem zamówienia
Wzornik tkanin oraz materiałów możesz przede wszystkim wystawić na swojej stronie jako produkt, który klient może kupić przed złożeniem swojego zamówienia. Jego cena powinna być swego rodzaju kaucją. Aby jednak osoba zainteresowana chciała go zamówić, powinieneś zaproponować jej coś w zamian. Co na przykład?
Często możesz skorzystać z rozwiązania na stronie internetowej producenta. Osoba zainteresowana zamawia taki wzornik za określoną kwotę. Gdy podejmie decyzję i kupi meble na stronie, jej zamówienie jest pomniejszane o wartość wzornika. Pieniądze te przechodzą po prostu na poczet zaliczki czy zadatku.
A co, gdy klient jednak nie będzie chciał złożyć zamówienia na meble w najbliższym czasie? Wtedy firma Meble Potocki oferuje po prostu zwrot wzornika – jak każdego innego produktu online. Wystarczy więc wypełnić formularz zwrotu, dołączyć paragon, wysłać próbnik i czekać na przelew.
Wzornik dostarczany za darmo po złożeniu zamówienia
Wysłanie wzornika możesz zaoferować także klientowi już po złożeniu przez niego zamówienia. Wtedy musisz jedynie zadbać o zdjęcia poglądowe na stronie, by osoba zainteresowana już przed zakupem wiedziała chociaż mniej więcej, czego może się spodziewać. Następnie po prostu wysyłasz jej wzornik tkanin i materiałów. Po kilku dniach klient wysyła Ci informację, jakie tworzywa wybrał, a Ty przystępujesz do realizacji zamówienia.
Gdy dostarczysz klientowi zamówione produkty, możesz wtedy odebrać od niego wysłany wcześniej próbnik i gotowe!
Sposób nr 2 – wzornik przedstawiony w opisie produktów
Wzornik tkanin czy materiałów nie zawsze musi być jednak dostarczany w taki sposób, jak opisany wyżej. Są bowiem klienci, którzy nie będą chcieli zaprzątać sobie tym głowy. Dobrze więc umieścić cały próbnik np. w opisie produktu. Wystarczy umieścić w odpowiednich rubrykach miniaturki zdjęć, które da się powiększyć. Takie fotografie muszą jednak maksymalnie oddawać kolor czy strukturę materiału. Klient powinien widzieć je niemalże tak dobrze, jak na fizycznym wzorniku dostarczanym do domu.
Obecnie nie jest to jednak duży problem. Możliwości, jakie daje technologia, są przecież ogromne. Sami dostawcy tkanin i tworzyw mają w swoich bazach profesjonalne zdjęcia, które można wykorzystywać do takich celów. Użyj ich również u siebie, a klienci z pewnością będą w stanie wybrać najlepszy wariant nawet na odległość.
Pamiętaj także, by każdą z sekcji, a także opcji dokładnie opisać. Podczas składania zamówienia konieczne będzie przecież podanie takich informacji przez klienta.
Sposób nr 3 – wzornik z możliwością pobrania w formacie PDF
Ilość miejsca na karcie produktu może być ograniczona. Jeśli masz do zaoferowania naprawdę dużą ilość materiałów czy tkanin do wyboru, możesz je wszystkie przenieść do formatu PDF i przy każdym produkcie udostępnić go. Wtedy osoba zainteresowana pobiera plik i komfortowo przegląda wszystkie opcje.
W takim przypadku możesz pokazać nawet kilka zdjęć jednego tworzywa, jeśli to konieczne. Zadbaj jednak o dokładne opisy oraz jasne oznaczenia, by nie było żadnych problemów podczas składania zamówienia.
Sposób nr 4 – materiały przedstawione na zdjęciach konkretnych produktów
Materiały, kolory czy faktury możesz przedstawiać także na zdjęciach konkretnych produktów. To dobre rozwiązanie, gdy nie masz w swojej ofercie zbyt dużej ilości tworzyw do wyboru. Jesteś wtedy w stanie wykonywać przy każdym zamówieniu dokładnie fotografie, a następnie umieszczać je na swojej stronie. Z tego sposobu możesz skorzystać także dodatkowo, nawet jeśli udostępniasz wzornik w innej formie. Kilka fotografii przedstawiających produkt z danym materiałem pozwoli klientowi lepiej wyobrazić sobie, jak całość będzie prezentowała się u niego.
Aby pozyskać jak największą ilość zdjęć, możesz poprosić także o wykonanie fotografii swoich wcześniejszych klientów. Wtedy będziesz mieć ogromną bazę przykładów dla innych zainteresowanych. Zadowoleni klienci mogą wysyłać Ci takie zdjęcia np. na maila, dodając do panelu z opiniami lub oznaczać firmę w swoich mediach społecznościowych.
Realne fotografie naprawdę bywają kluczem do sukcesu podczas zakupów online. Przyznaj, że sam choć raz sprawdzałeś np. opinie o danym produkcie i w pierwszej kolejności zwracałeś uwagę na te z dołączonymi zdjęciami, prawda?
Jak widzisz, sposobów na pokazanie wzornika materiałów czy tkanin swoim klientom jest sporo. Przetestuj każde z tych rozwiązań i zobacz, co sprawdza się u Ciebie najlepiej!
Zajrzyj również tutaj
-
6 zasad użytecznego sklepu internetowego
Odsetek klientów, którzy porzucają swoje koszyki podczas zakupów w sklepie internetowym wynosi ponad 60%. Zgodnie z badaniami winę za taki stan rzeczy ponoszą przede wszystkim błędy w zakresie użyteczności. Jak ich uniknąć? Co zrobić, by zakupy u nas były dla klientów przyjemne, proste i wygodne? 1. Dopracowana architektura informacji Dobrze zaplanowana nawigacja to połowa sukcesu. Klient w szybki i prosty sposób powinien móc znaleźć to, czego szuka. […]
-
7 ważnych elementów na stronie internetowej
Zastanawiasz się, dlaczego z niektórych stron, choć są efektowne wizualnie i bogate w informacje, klienci uciekają po kilku sekundach? A inne, mimo prostej szaty graficznej i minimalnej ilości treści, cieszą się wielkim powodzeniem? Odpowiadamy: te pierwsze zapomniały o najważniejszych elementach, które powinny znaleźć się na stronie internetowej. Co to za elementy?
-
Strona internetowa przyjazna dla odbiorców
Dobrze zaprojektowana strona firmowa to jeden z warunków osiągnięcia sukcesu na e-rynku. Użyteczność, prostota, intuicyjność tworzą środowisko przyjazne dla użytkownika, budują zaangażowanie i pozytywne relacje. Jak jednak zaprojektować taką witrynę?