Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Jak tworzyć atrakcyjne Instagram Stories? Kilka cennych wskazówek

31 lipca 2020

Według raportu Digital 2020, Instagram to czwarta najbardziej popularna platforma społecznościowa w Polsce, skupiająca 7,3 miliona osób. Obliczono, że użytkownik spędza średnio 28 minut dziennie w tej aplikacji. Dlatego też firmy i influencerzy doceniają potencjał Instagrama i wykorzystują go do swoich szeroko zakrojonych działań marketingowych. Podstawową funkcją tego medium jest możliwość publikowania zdjęć. Ponadto Instagram posiada opcję zamieszczenia Insta Stories. Format tej funkcji pozwala na dodawanie zdjęć, grafik i kilkunastosekundowych filmików, które znikają po 24 godzinach od publikacji. Właściciele aplikacji od kilku lat poświęcają wiele uwagi na rozwijanie i modernizowanie tej funkcji. Warto wspomnieć, że wszystkie relacje są wyświetlane każdemu obserwatorowi. Na ten moment algorytm działa wybiórczo tylko na regularne posty.

Na Instagramie możesz publikować rożne formy contentu. Zastanawiasz się, które będzie najlepsza dla Ciebie? Zobacz i poznaj: Rodzaje contentu. Zalety i wady różnych form. Dzięki temu publikowane przez Ciebie treści zyskają na znaczeniu!

Instagram Stories. Jak działa aplikacja? Od czego zacząć?

Po pierwsze należy zapoznać się ze specyfiką i charakterystyką Instagrama. Zacznij od zaobserwowania dużych kont z branży lub tematyki, która jest w Twoich zainteresowaniach. Dzięki temu dostaniesz garść inspiracji oraz zobaczysz, jaka forma publikacji jest wybierana i jaki kontent jest tworzony najczęściej. Zwróć uwagę na reakcje użytkowników na umieszczane treści. Zaobserwuj, które z nich ich angażują.

Jak tworzyć Instagram Stories online?

Otwórz aplikację, następnie kliknij na miniaturę swojego zdjęcia profilowego z podpisem Twoja relacja.

instagram stories format

Aplikacja od razu przekierowuje do aparatu fotograficznego urządzenia. Teraz są dwie możliwości: bezpośrednie wykonanie zdjęcia/filmu lub pobranie go z galerii telefonu, która otworzy się przez przeciągnięcie palcem w górę po ekranie.

instagram stories format
instagram stories format

Chcąc zrobić zdjęcie przy pomocy aplikacji, naciśnij na kółko na dole ekranu, natomiast jeśli chcesz stworzyć wideo, przytrzymaj je przez czas nagrywania. Jedno story trwa 15 sekund. Można nagrywać wszystko ciągiem, a aplikacja sama potnie materiał na odpowiednie odcinku czasu

Po wybraniu zdjęcia lub wideo jest czas na wzbogacenie swojego story dodatkowymi elementami, które znajdziesz w górnym pasku zadań.

instagram stories format

Możesz dodać:

instagram stories format
instagram stories format

(Naklejki i gify wyszukasz przy pomocy słów i wyrażeń).

instagram stories online
instagram stories online
instagram stories online
instagram stories online
instagram stories online
instagram stories online
instagram stories online

quiz - to forma, gdzie zadajemy pytanie, a użytkownik ma kilka odpowiedzi do wyboru, ale tylko jedna z nich jest prawdziwa. Kiedy obserwator wybierze na jedną z opcji to automatycznie podświetli się odpowiedź, która była prawidłowa. Twórcy wykorzystują to narzędzie do sprawdzenia wiedzy odbiorców, np. o nich, o produkcie czy o tematyce, którą się zajmują.
instagram stories jak działa

Dla kont powyżej 10 tysięcy obserwatorów istnieje możliwość bezpośredniego kierowania do wybranej strony internetowej. Użytkownik może trafić do umieszczonego linku przez przeciąganie palcem po ekranie ku górze.

Kiedy już zapoznasz się z możliwościami tworzenia Insta Stories, ułóż z wyprzedzeniem plan publikowanych treści. Układając listę publikacji, masz większą kontrolę nad treściami, które chcesz wygenerować. Dodatkowo mając grafik postów zobaczysz, jak wygląda całość, ocenisz jej spójność i atrakcyjność dla odbiorcy.

Pomocne aplikacje

Instagram posiada wiele opcji, które mogą wzbogacić stronę wizualną story. Warto jednak poszerzyć zakres możliwości i urozmaicić swoje treści przy pomocy zewnętrznych aplikacji.

Unfold

instagram stories online
Źródło: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.moonlab.unfold&hl=en

Darmowa i dość intuicyjna aplikacja na Androida i iOSa. Przy jej pomocy można ozdobić stories przez dodawanie fontów i ramek. Wersja rozszerzona posiada większą ilość efektów i jest płatna.

Storyluxe

instagram stories online
Źródło: https://apps.apple.com/gb/app/storyluxe-templates-filters/id1324447436?l=pl

Aplikacja przeznaczona tylko na iOSa. W swojej darmowej bazie ma duży wybór efektów do tworzenia kolaży. Dostęp do części elementów również jest płatny.

StoryLab

instagram stories online
Źródło: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cerdillac.storymaker&hl=en

To aplikacja dostępna tylko na Androida. W swoim zbiorze posiada wiele szablonów, ramek, nakładek, filtrów, naklejek oraz czcionek. Po wykupieniu wersji płatnej mamy dostęp do wszystkich efektów.

StoryArt

instagram stories online
Źródło: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ryzenrise.storyart&hl=en

Ta aplikacja jest dostępna na oba systemy, zarówno na Android, jak i iOS. Zawiera gotowe szablony, pozwalające na kreowanie kolaży ze zdjęć. Daje możliwość nanoszenia ramek, naklejek, czcionek i kolorów. Dodatkowo posiada zbiór okładek, które można użyć na oznaczenie wyróżnionych relacji. Również, jak w przypadku poprzedników, posiada okrojoną wersję bezpłatną.

Dobre praktyki

Regularność

Staraj się publikować codziennie lub regularnie, tym sposobem odbiorcy przyzwyczają się do tego i będa odwiedzać Twój profil. Regularne publikowanie wyrobi dobry nawyk i pozwoli na oswojenie się z kamerą.

Czas publikacji

Insta Stories są układane od najnowszych do najstarszych, dlatego sprawdź w statystykach, kiedy Twoi odbiorcy są obecni na Instagramie. Mając tę wiedzę dostosuj godziny publikacji, tak, aby wstrzelić się w okres największej liczby aktywnych użytkowników

Wprowadzenie

Poświęć dużo uwagi na stworzenie pierwszego story. Zaprezentuj temat, który będziesz poruszać. Niech pierwszy obraz będzie agendą, planem, wprowadzeniem do tego, co chcesz przekazać.

Różnorodność treści i napisy

Pamiętaj, że filmiki bardziej przykuwają uwagę obserwatora niż zdjęcia. Jeśli chcesz, aby Twoje treści były atrakcyjne dla innych, to nie pomijaj tej formy publikacji. Dodawaj napisy do swoich stories. Okazuje się, że ponad 70% użytkowników nie włącza dźwięku przeglądając relacje. Ludzie korzystają z mediów społecznościowych chociażby w komunikacji miejskiej. Umieszczenie napisów daje przewagę i sprawia, że kontent trafia do większej liczby osób i jest obierany potrójnie poprzez obraz, tekst oraz dźwięk. Przy umieszczeniu napisów bardzo pomocne są naklejki, które przykuwają uwagę do treści i sprawiają, że przekaz informacyjny jest czytelny.

Wyróżnione relacje

Zapisuj ciekawe i ważne Insta Stories w relacjach wyróżnionych. Postępując w ten sposób, możesz dać odbiorcom stały dostęp do interesujących treści. Dzięki temu wyeksponujesz konkretne informacje, które staną się po części wizytówką profilu. Pamiętaj o sensownym grupowaniu treści, np. tematycznie lub chronologicznie. Nadaj ikony Instagram Stories do zapisanych relacji przez to profil będzie wyglądać schludnie, estetycznie i profesjonalnie. Zachowując ważne stories, dajesz przestrzeń do zachowania kluczowych informacji. W razie pytań od obserwatorów, zawsze będziesz mógł przekierować ich do tego materiału.

Informowanie o nowych postach

Użyj relacji w celu poinformowania o nowym poście. Instagram ucina zasięgi tradycyjnych publikacji, dlatego zawsze możesz skorzystać z Insta Stories, aby poinformować o nowo publikowanych treściach. Pamiętaj jednak, aby z tym nie przesadzać. Nikt nie lubi spamu i nadmiernego powielania tych samych informacji.

Call to action

Wezwij obserwatorów do działania (ang. call to action). Możesz zadać pytanie np. “Gdzie zjem dobrego steka w Krakowie?” albo “Co lubisz jeść na śniadanie?”. Nic nie generuje tak ruchu jak ten zabieg. Ludzie lubią dawać dobre rady, dlatego chętnie odpowiedzą na zadane pytania.

Twoja opinia

Nie bój się wyrażać swojego zdania, tym sposobem wzbudzisz dyskusję, podniesiesz poziom udostępnień. Twoja skrzynka zapełni się wiadomościami, a ruch na profilu wzrośnie.

Repostowanie

Dziel się ciekawymi treściami publikowanymi przez innych twórców. Sprawi to, że zapoznasz swoich odbiorców z innym contentem. Wtedy jest duże prawdopodobieństwo udostępnienia wzmianki przez oznaczony na niej profil. To świetny sposób na pozyskiwanie nowych obserwatorów.

Aktywność

Komentuj i reaguj na działania użytkowników, tym sposobem budujesz relacje z nimi i promujesz swój profil. Staraj się nie reklamować siebie, ale napisać kilka miłych słów innemu twórcy.

Archiwum relacji

Warto wspomnieć, że wszystkie udostępnione relacje znajdziesz w archiwum stories. Nawet jeśli nie zdążysz zachować Insta Stories, z łatwością możesz ją odnaleźć i dodać do wyróżnionych.

Kontrola

I najważniejsze – monitoruj oraz sprawdzaj, czy podjęte działania przynoszą pożądany efekt. W tym celu nie zapomnij o założeniu na Instagramie konta biznesowego lub konta dla twórców. Tylko w ten sposób będziesz mógł mieć dostęp do statystyk swojego profilu.

Najważniejsze

Dodawanie stories nie jest niczym trudnym od strony technicznej, wystarczy, że poznasz dobrze aplikację i jej możliwości. Większym wyzwaniem jest stworzenie ciekawych treści, które zainteresują innych. Tutaj pomocne będzie planowanie z wyprzedzeniem treści postów, które chcesz umieścić.

Staraj się uatrakcyjniać swoje relacje, czy to przy pomocy zewnętrznych narzędzi, czy też tych wbudowanych w aplikację. Pamiętaj o dobrych praktykach, które opisaliśmy wyżej. Skup się na atrakcyjnej wizualnie, regularnie publikowanej treści, następnie dodaj napisy tak, aby każdy mógł zapoznać się z tym co chcesz przekazać. Komunikuj się z odbiorcami przez call for action, odwiedzanie ich profili i zostawia po sobie śladu np. w postaci komentarza lub reakcji. Wszystkie swoje działania kontroluj i wyciągaj wnioski. Nie spoczywaj na laurach! Jeśli zaczynasz odnosić sukcesy to świetnie, aby je utrzymać rozwijaj się i poszerzaj swoją wiedzę. Zaangażowanie i praca popłaca. Dzięki tym zabiegom Twoje konto na Instagramie będzie zyskiwać coraz więcej obserwatorów i poszerzać swoje zasięgi.

Instagram to platforma społecznościowa, która bardzo prężnie się rozwija i zmienia, dlatego warto śledzić nowości i być na bieżąco ze wszystkim, co oferuje ta aplikacja.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków