Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Książki o biznesie dla początkujących. 10 najlepszych pozycji

7 listopada 2022

Rozpoczynanie przygody z własnym biznesem nie należy do najłatwiejszych. Potrzebny jest nie tylko odpowiedni pomysł, ale również szersza wizja tego, jak tę ideę będziemy realizować. Początkujący przedsiębiorcy muszą również znaleźć finansowanie swojej działalności – firma nie od razu zacznie przynosić zyski. Do tego poszukiwanie pracowników, formalności… Jak się w tym odnaleźć? Pomóc mogą książki o biznesie dla początkujących.

To właśnie w nich można znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, które towarzyszą pierwszym chwilom w biznesie. Przygotowaliśmy 10 pozycji, które powinny znaleźć się w biblioteczce każdego początkującego przedsiębiorcy.

1 Jak zacząć – Marcin Osman

Książki dla początkujących przedsiębiorców mogą mobilizować do działania. Taki efekt z pewnością uzyskamy po lekturze książki Marcina Osmana “Jak zacząć”. Jej autor zdaje sobie sprawę, że często najtrudniej jest zrobić pierwszy krok – i to zarówno w miłości, jak i w biznesie.

Nie skupia się jednak na samych mobilizacyjnych zachętach. Pokazuje konkretne scenariusze, dzięki którym można założyć własną firmę, wyciągać z niej i z życia maksimum korzyści czy też po prostu zacząć więcej zarabiać. Książki o biznesie i rozwoju tego typu przydadzą się jeszcze długo po rozpoczęciu działalności. Tę pozycję znajdziesz na https://www.osmpower.pl/.

2 Wygrana – Tim S. Grover

Zwycięstwo powinno być tym, do czego od początku dąży przedsiębiorca. Oczywiście w przypadku każdego wygrana będzie wyglądać nieco inaczej, ale książka Tima S. Grovera podsuwa uniwersalne recepty dążenia do zamierzonego celu.

Autor książki to były trener koszykówki, który doprowadził do zwycięstw niejedną drużynę. Jego książka jest adresowana do wszystkich, którzy dopiero budują swoją pozycję na rynku. Dzięki tej lekturze już na początku działalności skończymy z półśrodkami.

3 Sztuka przedsiębiorczości – Daniel Kubach

Książki o biznesie dla początkujących powinny wyznaczać drogę, która pozwoli uniknąć błędów. A kto zrobi to lepiej niż inwestor, który na prowadzeniu firm dorobił się milionów? Dlatego właśnie poradnik dla biznesmenów stawiających na rynku pierwsze kroki jest tak cenny.

“Sztuka przedsiębiorczości” pokazuje, jak stawiać pierwsze kroki w biznesie, jak znaleźć inwestorów, jak zwiększać dochody i unikać błędów. To zbiór praktycznych wskazówek, który odpowiada na pytania zadawane przez początkujących przedsiębiorców.

4 Biznes ci ucieka 2 – Marcin Osman

Kolejna publikacja Osmana, która jest skierowana do ludzi próbujących rozpocząć przygodę z biznesem. Dzięki tej lekturze, zgodnie z jej tytułem, biznes nam nie ucieknie. Wiedza autora o tym, jak działa współczesny biznes, została zamknięta w 134 lekcjach. Każda z nich może przydać się na różnym etapie działalności.

Osman jak zawsze udziela konkretnych rad i nie przejmuje się schematami. Jego wskazówki można od razu wdrożyć w życie. Lektura takiej książki o biznesie i rozwoju oraz stosowanie się do jej zasad może sprawić, że firma już na starcie nabierze rozpędu. Podobne pozycje biznesowe, skierowane nie tylko do początkujących, znajdziesz na https://www.osmpower.pl/najlepsze-ksiazki-biznesowe-ktore-warto-przeczytac.

5 DNA biznesu. Rób biznes na własnych zasadach – Anna Urbańska, Paweł Jarząbek

“19 lekcji, których nie nauczy cię żaden uniwersytet” – tak autorzy zachwalają swoją książkę. I rzeczywiście przekazują praktyczną, biznesową wiedzę, jakiej nie da się uzyskać do wykładowców bez doświadczenia. A Urbańska i Jarząbek mają go sporo, bo w biznesie działają od ponad 20 lat.

Autorzy wprowadzają w świat biznesu, dzieląc się praktycznymi uwagami. Dużą wagę przykładają do umiejętności podejmowania decyzji. Bez tego na starcie ani rusz, a książki dla początkujących przedsiębiorców powinny zapewniać dobry start. “DNA biznesu” pomoże zyskać odpowiednie nastawienie i oprzeć na nim swoją strategię.

6 Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców – Guy Raz

Inspiracji do rozwoju własnego biznesu warto szukać u innych. Często nowe pomysły gwarantuje jednak dopiero szersze spojrzenie poza rzeczywistość, która bezpośrednio nas otacza. Inspiracją mogą być historie zagranicznych firm i biznesmenów – to właśnie takie opowieści znajdziemy w książce Guya Raza.

To amerykański dziennikarz, który prowadził cieszące się wielkim zainteresowaniem podcasty w radiu NPR. Znajdziemy tu historie ulicznych handlarzy czy tybetańskich mnichów, którzy dziś zarabiają miliony dolarów. Warto sprawdzić, czy i w Polsce uda się pójść ich śladem.

7 YOUPRENEUR. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej – Chris Ducker

Tej książki o biznesie dla początkujących nie sposób porównać z żadną inną. “Yourpreneur” jest bowiem oryginalnym spojrzeniem, a zarazem receptą na sukces. Udowadnia, że można rozwinąć biznes oparty na marce osobistej nawet wtedy, kiedy nie jest się powszechnie znanym celebrytą.

Chris Ducker pokazuje, jak zbudować firmę, korzystając z własnych doświadczeń i osobowości. Dzięki jego poradom rozpoznasz idealnego klienta, zyskasz jego zaufanie i pokażesz się światu tak, by go do siebie przyciągnąć.

8 Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie – Marcin Osman

Wspomnieliśmy już, że celem każdego przedsiębiorcy powinna być wygrana. Ale trudno uciec od faktu, że na naszej drodze z pewnością pojawią się również porażki. Jeśli książki dla początkujących przedsiębiorców mają nas do tego przygotować, idealnym wyborem będzie publikacja Osmana.

Autor przekazuje w niej porady idealne do zastosowania w trudnych sytuacjach. Jego wskazówki pomogą wyjść na prostą – zarówno finansowo, jak i emocjonalnie. Mimo że na początku biznesowej drogi jesteśmy pełni wiary we własne możliwości, już wtedy warto mieć przygotowaną receptę na trudniejsze chwile. Ta książka idealnie nada się do tej roli.

9 Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach – Magdalena Pawłowska

Dziś nie da się napisać dobrej książki o biznesie dla początkujących bez analizy działalności w internecie. To właśnie tam wiele firm zarabia aktualnie najwięcej. Magdalena Pawłowska przygląda się działalności w sieci od lat i wie, jak w niej zaistnieć.

W swojej książce dzieli się tą wiedzą z innymi. Z kart tej publikacji dowiadujemy się, jak tworzyć produkty online i co sprzedawać w sklepie internetowym. Dzięki poradom autorki rozpoznamy i przygotujemy się na nowe internetowe trendy. To szansa dla każdego początkującego przedsiębiorcy.

10 Startup. Postaw wszystko na jedną firmę – Diana Kander

Często książki dla początkujących przedsiębiorców wydają się banalne. Albo inaczej: utwierdzają nas w przekonaniu, że to, co robimy, jest słuszne. Publikacja Diany Kander jest inna. Przedstawia cztery zasady, które przeczą intuicji większości przedsiębiorców. I właśnie dlatego warto sięgnąć po tę książkę.

To idealna lektura dla każdego, kto chce wprowadzić w życie nowy pomysł lub pchnąć firmę na nowe tory. W dodatku autorka nie moralizuje, a swoje spostrzeżenia zamieściła w formie lekkiej i ciekawej historii. Ta książka wciągnie każdego biznesmena.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków