Kto za co odpowiada w agencji interaktywnej?
12 sierpnia 2014
Rozwój internetu, pojawianie się coraz to nowych technologii i narzędzi marketingowych sprawiają, że system pracy przy kampaniach reklamowych i wizerunkowych cały czas się zmienia. Planując promocję firmy lub produktu wybierać możemy między tradycyjnymi agencjami reklamowymi a agencjami interaktywnymi, ATL-owymi czy full service. Jeśli nastawiamy się na reklamę w sieci i pozyskiwanie klientów tą drogą, warto podjąć współpracę z agencją, która oferuje naprawdę szeroki wachlarz możliwości. Czym zajmie się dla nas agencja interaktywna? I kto będzie odpowiadał za realizację poszczególnych zadań?
Dział obsługi klienta
Pierwszy dział, z jakim mamy kontakt w agencji, to oczywiście dział obsługi klienta. Tutaj, w zależności od firmy, do której trafimy, spotkać możemy account managera lub project managera. Pierwszy odpowiada za korespondencję mailową i kontakt telefoniczny, za przekazywanie teamowi kreatywnemu uwag klienta. Do zadań drugiego oprócz kontaktu z klientem należy najczęściej przygotowywanie ofert, tworzenie strategii danego projektu, koordynowanie prac nad całym projektem, dbanie o odpowiedni przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami w agencji.
Strona internetowa
Jeśli chcemy, by agencja zbudowała nam stronę od samego początku do pracy zabierają się:
- web designer, który zaprojektuje stronę,
- web developer, który ją zaprogramuje, w zależności od naszych oczekiwań w wersji tradycyjnej lub responsywnej,
- grafik, który stworzy niezbędne elementy wizualne (grafiki, ikony, logo),
- specjalista od usability, który sprawdzi czy strona jest funkcjonalna i pozwala jej użytkownikowi osiągnąć cel w najprostszy z możliwych sposobów,
- specjalista od user experience, który będzie testował stronę pod kątem wrażeń, jakie wywołuje u użytkownika korzystanie ze strony.
Teksty
O dobrej stronie nie może być mowy, jeśli nie ma na niej dobrych tekstów. Ich tworzeniem zajmuje się copywriter. Oczywiście jego zadanie nie kończy się na wypełnianiu treścią zakładek „O firmie” czy „Oferta”. W czasach gdy wartość słowa na rynku rośnie, a dobre teksty decydują o pozycji strony w wynikach wyszukiwania (zobacz tekst o nowych algorytmach Google) oraz budują pozycję marki jako eksperta copywriterzy masowo produkują artykuły do stref wiedzy i na blogi firmowe.
Pozycjonowanie
Tutaj odpowiedź może być tylko jedna – specjalista do spraw SEO. To on odpowiada za optymalizowanie witryny pod kątem słów kluczowych, efektywne linkowanie, sprawdzanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Działania z zakresu Social Media
Konto na jednym z portali społecznościowych to dziś norma. Firma może prowadzić je samodzielnie, ale najlepiej powierzyć tę funkcję specjalistom, którzy zbudują spójną strategię i będą ją systematycznie realizować. Specjaliści od Social Media zajmują się zamieszczaniem wpisów na stronie, moderowaniem komentarzy, udzielaniem odpowiedzi fanom. Po prostu dbają o to, by marka była w stałym kontakcie ze swoimi klientami.