Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Marketing w małej firmie. Na czym się skupić?

29 czerwca 2022

Działania marketingowe na pierwszy rzut oka kojarzą się z dużymi kampaniami reklamowymi, billboardami na ulicach, reklamami w telewizji. Każdy marketingowiec jednak wie, że wachlarz możliwości jest zdecydowanie szerszy. Przy tym wcale nie jest zarezerwowany dla biznesowych gigantów. Marketing w małej firmie również może być skuteczny.

By tak się jednak stało, trzeba opracować odpowiednią strategię i postawić na właściwe narzędzia. Warto sięgnąć choćby po książki o marketingu, w których nie brakuje fachowych porad. Czasami jednak trudno wybrać z nich te, które pasują do realiów niewielkich działalności gospodarczych. Podpowiemy więc, na czym powinien skupić się marketing w małej firmie.

Opracowanie strategii marketingowej

Żadne działania marketingowe nie powiodą się bez odpowiedniego planu. Oczywiście “partyzanckie” metody czasami mogą przynieść sukces, ale najczęściej będzie on przypadkowy i krótkotrwały. Dlatego marketing w małej firmie warto rozpocząć od stworzenia odpowiedniej strategii.

W planie trzeba uwzględnić ograniczone możliwości. Niewielka działalność gospodarcza zwykle nie jest w stanie przeznaczyć na marketing zbyt dużych funduszy, trzeba więc dokładnie zaplanować wydatki. Do tego dochodzi precyzyjne określenie celów działań. Chodzi nie tylko o te ogólne, takie jak zwiększenie sprzedaży czy pozyskanie nowych klientów. Niech w strategii znajdą się również pomniejsze cele, które pomogą mierzyć na bieżąco efektywność działań.

Przy tworzeniu strategii marketingowej dokładnie określ także grupę docelową i rodzaj produktów czy usług, które chcesz promować. Nie będzie Cię stać na wielką kampanię kierowaną do wszystkich. Znajdź swoich potencjalnych klientów i przedstaw im produkty, które naprawdę ich interesują.

Marketing w małej firmie – zadbaj o sklep internetowy

Dziś, gdy coraz więcej firm przenosi się do internetu, to właśnie marketing w sieci stwarza małej firmie szczególnie duże możliwości. Jeśli postawisz na odpowiednie rozwiązania, możesz niewielkim kosztem uzyskać spektakularne efekty, a Twoja reklama czy filmik może stać się nawet popularnym viralem.

Internetowy marketing w małej firmie warto jednak rozpocząć od uporządkowania własnego sklepu internetowego. Zadbaj, by miał przejrzysty układ i łatwo było w nim znaleźć odpowiednią zakładkę. W końcu gdy ktoś trafi na Twoją stronę, nie powinien mieć problemu ze znalezieniem produktu i dokonaniem zakupu.

Zwróć też uwagę na szybkość ładowania się strony. W erze szybkiego internetu powoli wczytująca się strona to kamień u nogi, z którym trudno o zyski. Zmień więc grafiki na te o mniejszej “wadze”. Takie działania korzystnie wpłyną także na SEO.

Pozycjonowanie stron to zresztą dziś jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Dzięki niemu trafisz wysoko na listę wyników wyszukiwania. W małej firmie warto skupić się na bardziej szczegółowych frazach, przy których łatwiej walczyć o pozycję. Porady na temat SEO znajdziesz m.in. w książkach o e-commerce dostępnych na https://www.osmpower.pl/ksiazki-e-commerce/.

Postaw na content marketing

Działania pozycjonerskie będzie wspierał content marketing. Jeśli masz tylko odrobinę pisarskiego zacięcia, sam możesz się tym zająć. Zdecydowanie warto postawić na rozwój bloga firmowego. Możesz zamieszczać w nim na przykład poradniki dla klientów związane z oferowanymi przez Ciebie produktami. Ważne, by tekst był przydatny dla odbiorcy – przy okazji zamieścisz w nim jednak frazy kluczowe.

Efekty przyniesie również dbałość o odpowiedni stan tekstów w samym sklepie. Warto pomyśleć nad opisem strony głównej oraz poszczególnych kategorii. To również wpłynie pozytywnie na SEO i będzie napędzać marketing w małej firmie.

Marketing w małej firmie w mediach społecznościowych

Wielka siła drzemie również w mediach społecznościowych. Zapewne masz już firmowy profil na Facebooku? Nie zatrzymuj się na jednym medium. Na pewno masz czym pochwalić się na Instagramie. A może zaczniesz nagrywać krótkie filmiki i zamieszczać je na TikToku?

Przy prowadzeniu mediów społecznościowych w małej firmie kluczowa jest regularność wpisów i pomysł na siebie. Przygotuj parę szablonów postów, ale od czasu do czasu postaraj się również zabłysnąć kreatywnością.

Marketing w mediach społecznościowych może przybrać również płatne formy. Świetnie sprawdzają się reklamy na Facebooku i Instagramie. Pozwalają niedużym kosztem dotrzeć do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Już przeznaczenie na takie kampanie dwóch tysięcy złotych miesięcznie może przynieść wymierne wyniki.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków