Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Marketing z książek – po jakie tytuły warto sięgnąć?

31 sierpnia 2022

Współczesny marketing wymaga działań w wielu obszarach. Tradycyjna reklama już nie wystarcza, i to nie tylko dlatego, że coraz więcej biznesów przenosi się do sieci. Oprócz nowych nośników potrzeba jednak również nowych pomysłów i strategii. Można je znaleźć między innymi w książkach o marketingu.

Mimo rozwoju internetowych publikacji, najlepsi specjaliści od marketingu wciąż wydają tradycyjne, papierowe tytuły. Często można dowiedzieć się z nich więcej niż z podcastów czy szkoleń. Książki o marketingu mogą dostarczyć praktycznych informacji, a także inspirować do działania. Takimi atutami z pewnością wyróżniają się polecane przez nas tytuły.

“Biblie” marketingu – pozycje, które trzeba przeczytać

Każdy nieco inaczej rozumie marketing. Książki na ten temat powstają od lat i część z nich przeszło do absolutnego kanonu. Jednym z takich tytułów jest z pewnością “Psychologia sprzedaży” Briana Tracy’ego. Jej autor to mówca i trener sprzedaży – w jego szkoleniach łącznie wzięło udział ponad pół miliona osób!

Na kartach “Psychologii sprzedaży” poznajemy prawdziwe motywy, które popychają ludzi do kupowania przedmiotów i usług. Dzięki temu możemy lepiej dopasować komunikaty marketingowe do grupy odbiorców. Tracy opisał także sprawdzone techniki perswazji – to “gotowce”, które od razu można wcielić w życie.

Równie znaną twarzą biznesu, co Tracy, jest Seth Godin. To prawdziwy guru marketingowców, który na temat marketingu napisał już 18 bestsellerów. Do kanonu przeszła przede wszystkim książka “To jest marketing!”. Godin pokaże Ci w niej, jak zostać zauważonym przez klienta. Drogą do tego jest wykorzystanie marketingu do rozwiązywania problemów innych ludzi. Ta książka pomoże obrócić to na swoją korzyść zarówno małym przedsiębiorcom, jak i wielkim firmom.

Zmiany w marketingu w 100 dni? To możliwe!

Whirlpool, NASA, Volkswagen Australia – to tylko niektóre firmy, którym w działaniach marketingowych pomagał Joey Coleman. Do tego dochodzi ponad 20 lat doświadczenia w branży. Owocem jest kolejna książka, którą powinien przeczytać każdy marketingowiec – “Nigdy więcej nie trać klienta”.

Coleman pokazuje, że marketing nie kończy się na przyciągnięciu klienta do firmy. Trzeba o niego zadbać również w trakcie transakcji, a nawet po niej. Autor przekonuje, że pojedynczą sprzedaż można zmienić w prawdziwą relację z klientem w zaledwie 100 dni.

E-mail marketing i reklama w social mediach – poradniki

Jeśli interesują Cię książki, w których jest jeszcze więcej praktycznych narzędzi marketingowych, warto wejść na https://www.osmpower.pl/ksiazki-e-commerce. Można tam znaleźć choćby takie pozycje, jak “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” pióra Artura Jabłońskiego. To najbardziej kompleksowa książka na polskim rynku, z którą każdy, nawet laik, nauczy się marketingu w mediach społecznościowych. Konkretne porady, instrukcje uruchamiania kampanii i zestawów reklam, ale także ciekawostki, które pomogą nawet doświadczonym fachowcom – jeśli reklamujesz się na Facebooku, tę książkę trzeba znać. Dzięki Jabłońskiemu cena reklam na Twoim koncie zacznie spadać.

Trudno wyobrazić dziś sobie marketing w sieci nie tylko bez mediów społecznościowych, ale i bez e-mail marketingu. Każdy dostaje kilka, jeśli nie kilkanaście newsletterów dziennie. I zdecydowaną większość z nich pomija lub usuwa. “E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda” Artura Dąbrowskiego i Filipa Kłodawskiego pokazuje, jak to zmienić. Dzięki ich podpowiedziom zmienisz newsletter w narzędzie, które tanim kosztem przyciągnie nowych klientów. Brzmi kusząco? Tym bardziej warto zapoznać się z tą książką.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków