Odzież reklamowa, firmowa i robocza. Jak skutecznie sprzedawać ją w sieci?
28 stycznia 2022
Działania marketingowe podejmowane w sieci oraz przestrzeni publicznej powinny się uzupełniać. Wtedy właśnie promocja produktu czy marki zazwyczaj okazuje się najskuteczniejsza.
Z tej zasady nie są wyłączone sklepy i portale, które same pomagają w marketingu. Tak jest choćby ze sklepami z ubraniami reklamowymi, firmowymi i roboczymi. By internetowa hurtownia odzieży reklamowej przynosiła zyski, musi skutecznie działać w sieci.
Proponujemy skupienie się na dwóch punktach. Pierwszy to widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, a drugi – wygląd i funkcjonalność strony sklepu.
Sklep z odzieżą reklamową i firmową – pozycjonowanie
Widoczność w sieci to atut nie do przecenienia. Klienci, którzy polecają konkretne sklepy znajomym, są wspaniałym dodatkiem, ale większość z nas szuka produktów i usług w wyszukiwarce, a nie u znajomych. Internetowa hurtownia musi więc stawiać na pozycjonowanie.
Największy ruch zbiera pierwsza piątka wyników, które wyświetlają się po wpisaniu poszukiwanej frazy. To właśnie określenie słów kluczowych, na które pozycjonuje się sklep, jest jednym z pierwszych i podstawowych zadań.
Najlepiej powierzyć to agencji marketingowej. Pozycjonerzy nasycą frazami kluczowymi stronę internetową sklepu, umieszczając je w najważniejszych miejscach dla robotów Google’a. Z pewnością doradzą również założenie firmowego bloga i regularne publikowanie tekstów, które będą wiązać się z wybranymi frazami.
Ważne będzie również linkowanie z innych stron. Mogą to być artykuły sponsorowane na portalach informacyjnych, nawet lokalnych. Agencje marketingowe posiadają też własne strony, tak zwane zaplecza, które wspomagają widoczność witryny.
Efekty pozycjonowanie zwykle nie są widoczne zbyt szybko, ale mogą w znaczący sposób zwiększyć ruch na stronie. Gdy do sklepu będzie trafiać więcej osób, o skuteczności sprzedaży może przeważyć drugi z omawianych czynników.
Przejrzysta i przyjazna użytkownikowi strona sklepu
Potencjalny klient po kliknięciu linku z wyszukiwarki powinien szybko trafić na stronę. Nie ma nic gorszego, niż witryna, która długo się wczytuje – to może zniechęcić nawet najwierniejszego użytkownika. W dodatku nie jest też dobrze widziane przez roboty Google’a.
Każdy sklep internetowy powinien być też przejrzysty. Na tę cechę składa się uwypuklenie miejsc i informacji, których najczęściej poszukują klienci. Kolejnym krokiem jest dopracowanie kart kategorii i produktów. Przykład ciekawego i przyjaznego użytkownikowi wyglądu tych pierwszych znajdziesz tutaj: https://sklep-logos.pl/odziez-robocza.
Te działania są szczególnie ważne w sklepach oferujących kilka rodzajów odzieży. Mimo wszystko bowiem po ubrania reklamowe, firmowe i robocze mogą sięgać nieco inne firmy i podmioty. Ich przedstawiciele muszą łatwo znaleźć poszukiwane opcje i dowiedzieć się wszystkich najważniejszych rzeczy z karty produktu.
W przypadku omawianych sklepów z odzieżą jedną z najważniejszych funkcjonalności jest często możliwość znakowania produktów. Odzież z logo firmy to popularny gadżet. Jeśli sklep oferuje takie usługi, powinien umożliwić ich zamówienie na etapie składania zamówienia, z możliwie jak najmniejszą liczbą komplikacji. Przyda się również czat, który na bieżąco będzie mógł rozwiewać ewentualne wątpliwości.
Zajrzyj również tutaj
-
10 ciekawostek o Google, o których mogłeś nie słyszeć
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Chcemy sprawdzić jak pisze się słowo „supernowoczesny”, szukamy dobrej restauracji w pobliżu, chcemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat eboli – pytamy o to Google. W końcu nie bez powodu mówi się, że wujek Google wie wszystko. Ale czy my wiemy coś o wujku? Dziś odsłaniamy kilka jego tajemnic.
-
7 pomysłów na prowadzenie bloga firmowego
W czasach, gdy to kontent jest królem i to on w dużej mierze decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania, blogi firmowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Wiele z nich powstaje na platformie Prestashop. W jaki sposób wyróżnić się w tym tłumie?
-
Co to jest SEO PR i dlaczego jest taki ważny?
SEO PR to działania, które łączą narzędzia PR-owców i specjalistów od SEO w celu zbudowania pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów. Dzięki dobremu PR-owi zoptymalizowane treści trafiają do odbiorców, a dzięki optymalizacji tekstów dystrybuowane materiały są lepiej widoczne w Google.