Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Odzież reklamowa z nadrukiem – jaką wybrać, by efekt reklamowy był jak najlepszy?

1 czerwca 2023

Współczesna reklama nie zna żadnych ograniczeń. Internet pomoże Ci dotrzeć z przekazem choćby na drugi koniec świata. Cały czas w cenie są jednak również nie tylko wirtualne, ale i namacalne formy reklamy. Znakomitym uzupełnieniem kampanii może okazać się odzież reklamowa z nadrukiem.

Pozwoli dotrzeć do nowych grup odbiorców i od razu zbuduje pozytywne skojarzenia z marką. Przy jej wyborze musisz tylko pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Dopasuj rodzaj ubrań do wizerunku firmy

Na początku powinieneś zdecydować o rodzaju ubrań, na których umieścisz swoją reklamę. Możesz nimi obdarować pracowników czy klientów, ale bez względu na przeznaczenie, powinieneś zadbać o skojarzenia z firmą.

Jeśli Twoja działalność jest związana z aktywnością, postaw na odzież sportową czy softshelle. Jeśli oferujesz specjalistyczne usługi, lepszym wyborem będą znakowane koszule lub krawaty. Przy dobrach szybkozbywalnych sprawdzą się uniwersalne koszulki polo oraz T-shirty. Ważne, by nie wprowadzać dysonansu poznawczego i nie mieszać skojarzeń.

Zwróć uwagę na jakość materiału

Kiedy wiesz już, na jaki typ odzieży postawić, dobierz model wykonany z odpowiedniego materiału. Postaw na solidne i mocne włókna. Najtańsza odzież reklamowa, która zniszczy się po jednym praniu, wyląduje na dnie szafy lub w koszu.

Solidne ubrania mogą zaś być często i chętnie zakładane. Jeśli prowadzisz firmę z sektora premium, odzież reklamowa musi dorównywać klasie usług. Zwróć uwagę na gramaturę odzieży. Na przykład odpowiednia gramatura koszulki to 150-180 g/m2, a polaru około 250 g/m2.

Zdecyduj o rodzaju nadruku

Rodzaj ubrań jest ważny, ale za reklamę Twojej firmy bezpośrednio odpowiada wzór, jaki znajdzie się na odzieży. Najczęściej w tej roli występuje logo przedsiębiorstwa. Możesz skorzystać z klasycznego znaku lub przygotować jego specjalną adaptację na ubrania. Alternatywą jest hasło reklamowe. W ten sposób możesz wypromować nowy produkt czy usługę. Ale pamiętaj, że hasło musi być też oryginalne.

Wybierz odpowiednią wielkość i lokalizację znakowania

Istotna jest też wielkość znakowania. Wzór powinien być dobrze widoczny, ale nie może zdominować ubrania – inaczej nikt go nie założy. Liczy się także lokalizacja znakowania. Najlepiej zwykle sprawdza się odzież reklamowa z nadrukiem na piersiach. Takie znak od razu rzuca się w oczy. Jeśli nie będzie przesadnie duży, nie zniechęci do zakładania koszulki czy bluzy.

Dostosuj technikę znakowania do wzoru

Sposobów, w jaki logo czy napis mogą pojawić się na ubraniach, jest co najmniej kilka. Musisz jednak dostosować je do rodzaju wzoru. Najbardziej prestiżowy haft komputerowy nie poradzi sobie na przykład ze zbyt małymi i skomplikowanymi znakami. Z kolei najbardziej wytrzymała sublimacja sprawdzi się jedynie na jasnych, poliestrowych ubraniach.

Metodę znakowania warto dobrać również pod kątem czasu realizacji zamówienia. Nadruk na koszulce może trwać kilkadziesiąt godzin, ale i kilkanaście dni. Więcej informacji o technikach znakowania znajdziesz na https://www.e-logos.pl/

Zaplanuj sposoby dystrybucji

Po przygotowaniu odzieży reklamowej zadbaj też o sposób, w jaki wprowadzisz ją “do obiegu”. Najprościej będzie rozdać ją pracownikom, którzy mogą przekazać ubrania swoim rodzinom i znajomym. Do tego warto wręczać je klientom przy finalizacji umów.

W ten sposób dotrzesz jednak tylko do ograniczonego kręgu osób, które i tak znają firmę. Warto więc rozdawać znakowane ubrania również na targach czy innych dużych wydarzeniach.

Podsumowanie: jaka odzież reklamowa z nadrukiem sprawdzi się w Twojej firmie?

By odzież reklamowa z nadrukiem przyniosła dobre efekty reklamowe, trzeba ją dopasować do wizerunku firmy. Na jej sukces wpływa także solidny materiał i dobrze dobrany nadruk. Logo lub napis muszą pojawić się w widocznym miejscu, ale nie mogą być zbyt duże. Dopasuj do tego technikę znakowania i zdecyduj, jak będziesz rozprowadzać odzież.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków