Programy i narzędzia dla copywritera – nie tylko Microsoft Office
8 października 2020
Copywriting i praca z treścią to nie tylko podstawowy edytor tekstowy, choć przyznać trzeba, że on właśnie jest nieodzowny. Niezależnie od stopnia kreatywności i głowy pełnej pomysłów przychodzi moment, w którym trzeba wszystkie koncepty zebrać w całość i przekazać je dalej klientowi. Przydają się do tego konkretne narzędzia: niektóre są darmowe, inne płatne, jeszcze inne, wymagające opłacenia, mają swoje darmowe odpowiedniki. Co warto o nich wiedzieć?
- Microsoft Office kontra darmowy edytor tekstowy
- Analizatory tekstów i sprawdzanie pisowni online
- SEO
Oczywiście, prócz narzędzi typowo tekstowych wspomagać się można narzędziami dostarczającymi pomysły, inspiracje oraz darmowe zdjęcia, a także umożliwiające przygotowywanie prostych grafik.
Microsoft Office kontra darmowy edytor tekstowy
Niektórzy są zdania, że Microsoft Office swobodnie zastępować można darmowymi edytorami tekstu. I można, jednak warto mieć świadomość, że Office – więcej o nim można przeczytać na: https://www.morele.net/kategoria/microsoft-office-198/ – nie bez powodu jest liderem rynku biurowych pakietów. Ta ogromna baza jest zresztą jedną z przesłanek, dla których warto go stosować, aby sformatowany tekst trafił do odbiorcy w takiej formie, w jakiej trafić powinien. Microsoft Office decyduje, nic dziwnego więc, że w darmowych pakietach często pojawia się adnotacja: „format zapisu zgodny z Microsoft Office”. Propozycja od Microsoft dodaje również profesjonalizmu.
Strategia komunikacji – dlaczego warto ją stworzyć? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
Analizatory tekstów i sprawdzanie pisowni online
Analizatory tekstu, często w wersji online, to bardzo przydatne narzędzia. Po skopiowaniu treści w wyznaczone okienko uzyskać można wiele danych: nie tylko liczbę znaków czy słów, które i Microsoft Office przecież zlicza, ale także szacowany czas czytania czy powtarzalność słów. Pozwala zminimalizować część błędów powstałych na przykład na skutek nadużywania niektórych określeń. Z kolei weryfikatory stopnia jasności tekstu potraktować należy z przymrużeniem oka, choć mogą być cenną wskazówką choćby w zakresie długości zdań.
SEO
Narzędzia dla copywritera to także programy i aplikacje związane z SEO. Szczególnie przydatne są te, umożliwiające weryfikację nasycenia tekstu słowami kluczowymi. Wartość określana jest procentowo, co ułatwia sprawdzenie wymagań. Istnieją także strony, z Google Search Console na cele, ułatwiające poszukiwanie inspiracji oraz planowanie fraz. Nie każdy copywriter musi z nich korzystać, ale zdecydowanie dobrze jest wiedzieć, gdzie takich danych poszukiwać.