Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Solidny marketing dziś, to gwarantowany sukces jutro

30 września 2021

Według Głównego Urzędu Statystycznego, jeszcze trzy lata temu 33% firm nie posiadało strony internetowej. Trend ten zmieniał się na naszych oczach niemal błyskawicznie. Dziś każda szanujący się biznes, chcąc być obecnym na rynku, nie może sobie pozwolić na niewidzialność w sieci. Ruch w Internecie odbywa się głównie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, wypierając komputery, które z każdym rokiem tracą pierwszeństwo. Aby zwiększyć swoją sprzedaż, inwestycja w reklamę internetową będzie pierwszym krokiem w stronę stworzenia odpowiedniej strategii biznesowej. W jaki sposób solidny marketing zagwarantuje sukces Twojej firmie?

Przemyślana obecność w sieci – nowy wyższy poziom przedsiębiorczości to solidny marketing

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian w trendach zakupowych, gros klientów korzysta dziś częściej z zakupów internetowych. Pandemia oraz związany z nią czas lockdownu wpłynęły na zmianę zachowań konsumenckich. Według sondaży ponad 60% Polaków obawia się kolejnych fal pandemii i związanych z nimi czasowych zamknięć tradycyjnego handlu. Raporty i analizy wskazują, że pogłębiają się niepokoje społeczne. Można wyjść naprzeciw potrzebom rynku i zadbać o poziom jakości usług swojej firmy na stronach WWW.
Profesjonalnie prowadzona witryna internetowa, wbrew pozorom, pozwala na znaczne ograniczenie „przepalania” budżetu. Poczynione oszczędności będzie można przeznaczyć na rozwój innych obszarów firmy. Klasyczne odpowiedniki reklamy trafiają głównie na rynek lokalny, zaś zaznaczona odpowiednio widzialność w sieci, to gwarant wyjścia poza ten obszar. Czas antenowy kosztuje krocie, a przed telewizorami z roku na rok zasiada coraz mniej widzów, podobnie rzecz ma się, gdy chodzi o reklamę prasową. Dlatego też zasadne wydaje się inwestowanie w solidny marketing internetowy.

Promuj się z głową

Przedsiębiorcy, którzy już zetknęli się z pojęciem marketingu w sieci wiedzą, że wymaga on przemyślanych działań. Znajomość zasad będzie tu kluczem do sukcesu. Nie w każdej branży istnieje ogromna konkurencja, jednakże firma niepojawiająca się w wynikach wyszukiwarek może wkrótce znaleźć się na granicy bankructwa. Nie od rzeczy będzie powierzyć pierwsze kampanie reklamowe w ręce profesjonalistów. Pierwszoplanowe bowiem jest właściwe zdefiniowanie grupy docelowych odbiorców. Tworzenie profili w oparciu o płeć, poziom wykształcenia, wiek, potrzeby stanowi dziś normę. To do konkretnych osób ma trafić nasza oferta i wzbudzić ich zainteresowanie oraz zbudować trwałe relacje. Kolorowe banery mają mniejsze znaczenie niż jakość prezentowanych treści. Konsumenci są coraz bardziej świadomymi uczestnikami procesu zakupowego. Zwracają uwagę na cenę, ale i jakość, materiał, z którego wykonano produkt, skład użytych komponentów. Obserwuje się wzrost proekologicznych zachowań.
Długotrwałe relacje z klientami buduje się poprzez dbanie o pozyskanie adresów e-mail, wysoką jakość newsletterów, ciekawe akcje promocyjne lub rabaty dla stałych subskrybentów.
Generowanie ruchu na stronie przyspiesza prowadzenie bloga, w którym konsumenci znajdą porady, najnowsze informacje o aktualnych trendach, czy bestsellerach.

Zwiększaj swoją obecność w sieci

Niemal każdy, kto zaczynał przygodę z biznesem w Internecie, napotkał na trudności w skutecznym i szybkim zaistnieniu w sieci. Dzieje się tak zwykle dlatego, że aby pojawił się ruch, silniki wyszukiwarek wymagają odpowiedniego dostosowania. Należy wdrożyć czynności z zakresu Search Engine Optimization – SEO. Optymalizacją treści i pozycjonowaniem stron powinni zająć się wyspecjalizowani w tym zakresie eksperci. Proces ten wymaga wielu działań, wdrożenie ich zajmuje czas i kosztuje też niemało, więc lepiej, by nie tracić jednego i drugiego już na starcie.

Solidny marketing to taki, w którym wykorzystuje się content marketing

Nasze działania winny przynieść zysk, toteż zasadnym jest zadbanie o content, czyli dostarczanie klientom wartościowych, a jednocześnie atrakcyjnych, pożytecznych i pożądanych przez nich treści. Wyszukiwanie słów kluczowych i umieszczanie ich w swoich ofertach znacznie podnosi ich widzialność. Istnieje wiele darmowych oraz płatnych narzędzi umożliwiających dobranie słów. Można korzystać z planera, Google Trends czy najprościej umieszczać w pasku wyszukiwania słowo i przyjrzeć się autouzupełnianiu sugerowanemu przez wyszukiwarkę.
Wciąż najbardziej popularną formą reklamy jest PPC – pay-per-click, gdzie reklamodawca opłaca każde „kliknięcie” internauty. Cenę ustala się samodzielnie, może wahać się od zaledwie kilku groszy do kilkunastu złotych, w zależności od budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na daną kampanię.

Skup się na treściach, które mogą zatrzymać użytkowników na dłużej

Przeprowadzony przez Eye Tracking monitoring zachowań konsumenckich przyniósł ciekawe wyniki wskazujące na to, że większość osób czytających zwraca uwagę głównie na tytuł i pierwsze zdania prezentowanych treści. Daje to reklamodawcom wskazówkę, co do tego, gdzie należy umieszczać informacje kluczowe dla klienta. Oczywiście zwrócenie uwagi potencjalnych nabywców to ogromne wyzwanie dla marketingu, choć jeszcze większym zdaje się być konwersja, czyli sprawienie, by transakcja przebiegła pozytywnie i zakup się dokonał. Klienci są niecierpliwi, pragną jednokrokowych rozwiązań. Służą temu konkretne aplikacje, które upraszczają proces decyzyjny i zakupowy do niezbędnego minimum. Dostępność dobrze skonfigurowanych metod płatności, responsywność treści na wielu urządzeniach, tempo wczytywania się strony – to wszystko ma niebagatelne znaczenie. Poprawna konstrukcja przyjaznych adresów url, a także tzw. user experience w zasadniczym stopniu mogą zapobiegać porzucaniu przez klientów koszyków zakupowych.

Planuj rozsądnie strategię marketingową

Planując strategię marketingową należy więc na wstępie zadbać o jakość własnej witryny, gdyż to ona ma generować tysiące wejść dziennie, a te z kolei powinny przełożyć się na liczne finalizacje transakcji. Ogromne znaczenie ma wyczerpująca nota o terminie dostawy, sposobie i cenie. Nabywca lubi mieć wiedzę o sprzedającym, toteż dobrze jest zadbać o ciekawy, niebanalny opis działalności. Trzeba też w sposób jasny i zrozumiały sformułować zasady polityki prywatności, poinformować o sposobach wykorzystania plików cookie i uzyskać zgodę na ich przetwarzanie.

Przyszłość należy do segmentu mobilnego

Obecność w Internecie nie jest już tylko domeną młodych, coraz więcej seniorów uczy się poruszania po witrynach. Dostosowanie się do trendów panujących wśród każdej z tych grup wiekowych może być kluczem do sukcesu.
Przynosząca ruch organiczny strona internetowa to nowoczesna forma wizytówki. Korzystając z najnowszych technologii, jesteśmy w stanie zamienić naszą witrynę w sprawną, wydajną, podnoszącą sprzedaż maszynę. Umieszczenie reklam w social-mediach, wykorzystanie potęgi Facebooka czy Google Ads, stało się już nie wyborem, a uświadomioną koniecznością. Stale zwiększają się możliwości automatyzacji marketingu. Prawdopodobnie też nie istnieje taka gałąź sprzedaży, do której nie dałoby się dopasować odpowiedniej dla niej kampanii reklamowej. Wyspecjalizowane agencje, w tym też multimedialne, dostosują możliwości do potrzeb. Liderzy rynku angażują ogromne środki w solidny marketing internetowy, lecz nie każdy ma w swoich zasobach duże pieniądze. Na szczęście Internet to potęga wiedzy także tej darmowej. Korzystanie z webinarów, filmów instruktażowych oferowanych przy budowaniu sklepu internetowego na platformie Saas, czy samodzielnie za pomocą np. WordPress w oparciu o gotowe instrukcje z YouTube jest w zasięgu ręki.
Trud włożony w promocję biznesu i prawidłowe wdrożenie kampanii reklamowej jest kwestią kliku tygodni, a zyski będzie można czerpać przez kolejne lata.

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków