Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Projekt i wykonanie hurtowni odzieży Roly

10 stycznia 2022

W ostatnim czasie odzież firmowa z nadrukiem bije swoje rekordy popularności. Coraz chętniej wybierają ją osoby, którym zależy na spójnym i estetycznym wyglądzie swoich pracowników. Zapotrzebowanie na produkty znakowane jest bardzo duże. Niedawno mieliśmy okazję pracować nad projektem strony internetowej dla hurtowni ze spersonalizowanymi ubraniami. Chcesz dowiedzieć się, jak przebiegał cały ten proces? Zapraszamy do lektury artykułu!

Etap pierwszy – zaplanowanie prac

Podczas projektowania stron internetowych najważniejsze jest odpowiednie zaplanowanie prac. Z pozoru wydaje się bowiem, że zawsze wiadomo, co należy dokładnie zrobić. “Rozbierając” jednak całość na czynniki pierwsze, zdecydowanie łatwiej przystąpić do ich realizacji, a następnie kontrolować przebieg poszczególnych etapów.

Na samym początku jasno określiliśmy więc, co dokładnie należy przygotować, aby projekt był użyteczny i funkcjonalny. To właśnie na tym etapie warto wyraźnie zaznaczyć priorytety i kluczowe elementy, na których ma opierać się cała strona internetowa.

W przypadku hurtowni oferującej ubrania z nadrukiem jest to nieco cięższe zadanie niż przy każdym innym sklepie internetowym. Produkty mają bowiem trafić głównie do klientów B2B. Do tego duże znaczenie mają np. marki oferowanych elementów garderoby. Potencjalni nabywcy często kierują się bowiem podczas wyboru firmami, które już kiedyś zdążyli poznać.

Świetnym przykładem może być tutaj odzież Roly czy Friut of the Loom. Marki te wręcz słyną ze swoich wyrobów tworzonych właśnie pod ubrania reklamowe. Są trwałe, odporne na zniszczenia i wykonane z przyjaznych dla skóry materiałów, dzięki którym wykonywanie służbowych obowiązków staje się zdecydowanie łatwiejsze.

Każdy z etapów został więc początkowo podzielony na kilka mniejszych zadań, nad którymi pracowali specjaliści z różnych dziedzin. Przy takim przedsięwzięciu konieczna jest bowiem pomoc grafika, copywritera, programisty czy nawet specjalisty ds. SEO, który cały czas czuwa nad optymalizacją strony pod kątem wyszukiwania w przeglądarce Google. 

Etap drugi – przygotowanie projektu na podstawie najistotniejszych elementów

Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze, a gdzie trafia w pierwszej kolejności klient zainteresowany asortymentem danej hurtowni? Oczywiście na stronę główną. To właśnie ona jest kluczowa przy większości witryn. Jednym z najważniejszych zadań było więc przygotowanie właśnie tego elementu.

Strona hurtowni, a co za tym idzie, także jej strona główna, została utrzymana w dość prostym i minimalistycznym stylu. Dzięki braku obecności dużej ilości dodatkowych elementów potencjalny klient nie powinien się w żaden sposób rozpraszać. Może znaleźć przez to dość szybko właśnie to, czego szuka.

W projekcie strony głównej zostały uwzględnione te najważniejsze elementy – przejrzyste i intuicyjne menu, zachęcające do zakupu banery, wyraźne zakładki kierujące do najważniejszych kategorii produktowych, panel z bestsellerami oraz krótki, lecz treściwy opis hurtowni. Dzięki temu każdy, kto trafia na stronę, może szybko dowiedzieć się, co dokładnie znajdzie w asortymencie. 

Drugim niezwykle ważnym elementem strony hurtowni jest jasny i czytelny podział na kategorie produktowe. Jak wiadomo, odzieży czy akcesoriów reklamowych jest co niemiara. Całość należało więc dokładnie posortować, ułatwiając klientowi znalezienie dokładnie tego, czego potrzebuje.

Przy hurtowni ABC Cotton zdecydowaliśmy się na podstawowy podział na kategorie, uwzględniający główne rodzaje produktów – odzież, torby, obuwie oraz elementy dodatkowe. Główna zakładka, którą jest odzież, została natomiast podzielona na mniejsze podkategorie, w których to można znaleźć już jej konkretne rodzaje czy modele – spodnie, koszule, polo itp.

Całość została uzupełniona przejrzystymi filtrami, dzięki którym można zawęzić wyniki wyszukiwania do np. materiału, rozmiaru, płci czy marki.

Taka struktura zapewnia łatwość wyszukiwania oraz wysoką intuicyjność. Nie trzeba długo się zastanawiać nad tym, co zrobić, by odszukać najlepszy produkt. Wszystko jest na wyciągnięcie ręki.

Etap trzeci – wdrożenie projektu strony internetowej

Faza projektowania to najczęściej najdłuższy etap tworzenia każdej strony internetowej. Tak też było w tym przypadku. Każdy pomysł był dokładnie analizowany, poprawiany i udoskonalany. Gdy wszystko zostało dopięte niemalże na ostatni guzik, można było zająć się wdrażaniem całego projektu.

Zadanie to zostało powierzone oczywiście programiście, który od razu informował o tym, co jeszcze należy udoskonalić. Dopiero podczas wprowadzania projektu można dostrzec elementy, które jednak nie funkcjonują tak, jak należy. 

Etap czwarty – testy strony internetowej

Zaprojektowana i wdrożona strona internetowa nigdy nie może być pozostawiona “sama sobie”. Nad witryną pracuje się bowiem niemalże cały czas. Dopiero podczas jej użytkowania pojawiają się kwestie, którymi należy się zająć. Stąd też bardzo ważnym elementem tworzenia stron jest ich testowanie.

Najlepiej robić to na każdym etapie. Wtedy istnieje większe prawdopodobieństwo, że wszystkie przeszkody, które mogą stanąć na drodze użytkownika, zostaną szybko wyłapane. 

Testy powinno wykonywać przynajmniej kilka osób. Każdy ma bowiem inne upodobania czy preferencje, a także zwraca uwagę na inne elementy. Tym samym cały projekt może uzyskać wysoką funkcjonalność – każdy będzie dokładał swoją cegiełkę. 

Testom powinna zostać poddana każda podstrona – w wersji zarówno desktopowej, jak i mobilnej. Największą uwagę należy skupić jednak na tej drugiej. Dlaczego? Obecnie większość spraw załatwiamy przecież poprzez smartfona. 

Mały ekran i konieczność dopasowania do niego wymiarów strony sprawiają, że niektóre elementy mogą stać się przez to nieczytelne lub ciężkie do zlokalizowania. Takie ewentualne błędy należy wtedy wykluczyć tak szybko, jak to możliwe, aby odbiorcy nie mieli problemów z użytkowaniem witryny i robieniem na niej zakupów. 

Wszystkie wymienione wyżej etapy sprawiły, że strona internetowa nowej hurtowni z odzieżą firmową stała się bardzo funkcjonalna, a wszystkie prowadzone prace mogły być w odpowiedni sposób kontrolowane. 

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków