Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Strategia komunikacji – dlaczego warto ją stworzyć?

19 października 2020

Każda firma nieustannie komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Czasami za pomocą mediów tradycyjnych, a z roku na rok coraz częściej bezpośrednio – na przykład za pomocą mediów społecznościowych. Czym jest strategia komunikacji, dlaczego warto ją stworzyć i jakie podstawowe elementy powinny się w niej znaleźć? Odpowiadamy na te pytania!

Czym jest strategia komunikacji?

Jej definicję można z łatwością wywnioskować z nazwy. Określa ona sposób w jaki marka będzie mówiła o sobie, a także o swoich produktach oraz usługach. W wielu branżach, w których konkurencja jest bardzo duża, nie wystarczy wysokiej jakości towar w przystępnej dla użytkowników cenie. To jest ważne, jednak jeszcze istotniejsze jest zakomunikowanie klientom, że mogą go nabyć właśnie od Waszej firmy.

Szukasz firmy, która pomoże Ci opracować skuteczną strategię marki? Wejdź na intle.pl i sprawdź ofertę tej firmy!

Co zawiera w sobie strategia komunikacji?

Strategia powinna sprecyzować kanały, za pomocą których przekazywane będą komunikaty. Musi zostać określona tematyka oraz formaty, za pomocą których odbiorcy poznają to, co chcemy im powiedzieć. Te kwestie mogą zostać określone jako styl komunikacji. Obok niego warto wyróżnić również cele, jakie chcemy osiągnąć za jej pomocą i to, w jaki sposób będziemy mierzyć efekty.

Dlaczego warto stworzyć strategię komunikacji?

Odpowiednio przygotowane strategie marki pomogą w wyróżnieniu się na tle konkurencji. Wprowadzenie stałego stylu komunikacji, zarówno treściowego, jak i wizualnego, pozwala obserwującym markę użytkownikom, widząc komunikaty, bezpośrednio połączyć z firmą, która je przygotowuje. Dzięki niej pracownicy różnych działów mają świadomość, czego od nich się oczekuje. To niezmiernie ważne w przypadku rotacji pracowniczych. Nowy pracownik może ją przeczytać i będzie wiedział, w jaki sposób dotychczas komunikowała się marka i do czego sam ma za zadanie dążyć.

Chcesz wiedzieć jaka jest istota i znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu w kreowaniu marki selektywnej? Sprawdź nasz artykuł!

Na co zwrócić uwagę przygotowując strategię komunikacji?

Istnieje kilka szczególnych elementów, bez których nie obejdzie się profesjonalnie przygotowana strategia. Napisanie jej można zlecić wyspecjalizowanej agencji, jednak pewne elementy możemy przygotować samodzielnie.

Porównanie dotychczasowej komunikacji oraz konkurencji

Warto przed stworzeniem nowej strategii zastanowić się i przyjrzeć dotychczasowej komunikacji. Pomocne powinno być wyznaczenie zalet i wad działań, które były prowadzone wcześniej. Potem istotne będzie porównanie jej z konkurencją, zaletami i wadami komunikatów przygotowywanych przez nią. Taka inspiracja pokaże nam, co możemy zrobić inaczej, lepiej, aby klient myśląc o konkretnej branży, łączył ją właśnie z nami.

Szukasz porad dotyczących opracowania strategii marketingowej? Znajdziesz je na blogu Akademii INTLE!

Stworzenie person

Na samym początku tworzenia strategii komunikacji, warto scharakteryzować grupy odbiorców komunikatów oraz stworzyć persony. Czym one są? To wyobrażenie archetypu naszych klientów. Opisują ich cechy fizyczne, psychiczne, cele życiowe i motywacje, które sprawiają, że mogą być zainteresowani sięgnięciem po nasz produkt. Dzięki przygotowaniu takich wizerunków, łatwiej kierować do nich markową komunikację.

Określenie big idea i tone of voice

Big idea to motyw przewodni, który przyświeca marce oraz jej komunikacji, z kolei tone of voice to cechy charakterystyczne w komunikacji firmy. Warto w tym miejscu wybrać także kanały, za pomocą których będziemy docierać do klientów.

Mierzenie działań

Komunikacja, jak wszystkie inne działania, powinna przynosić zysk przedsiębiorstwu. Należy ją więc regularnie badać i oceniać, czy spełnia oczekiwania. Jeśli nie, wówczas sukcesywnie winna być poddawana modyfikacjom.

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków

Facebook