Blog
o skutecznym
marketingu
internetowym

Jak założyć sklep internetowy z biżuterią? To musisz wiedzieć!

26 maja 2023

Hurtownia biżuterii, sklep skupiający wiele marek, rękodzielnicy sprzedający własne wyroby – nowe biznesy biżuteryjne mają dużą konkurencję w Internecie. By przebić się do bańki informacyjnej potencjalnych klientów, potrzebujesz strategii i pomocy z zewnątrz. Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy z biżuterią, wypromować go i czy to w ogóle dobry pomysł na biznes.

Czy sprzedaż biżuterii przez Internet jeszcze się opłaca?

Tak. To prawda, że konkurencja w branży biżuteryjnej jest duża, ale równie duże jest rynkowe zapotrzebowanie na takie sklepy. Biżuteria należy do najpopularniejszych kategorii produktowych nie tylko w Polsce, ale również za granicą – w przypadku sklepu internetowego wychodź myślami nawet na inne kontynenty.

Jeżeli więc marzysz o własnym biznesie biżuteryjnym, Internet to dobre miejsce, a teraz to dobry czas. Przejdźmy do najważniejszych elementów realizacji.

Jak założyć sklep internetowy z biżuterią – formalności

Każdy biznes zaczyna się od planu. Nie inaczej jest w tym przypadku. Sporządź kompleksowy biznesplan Twojego sklepu internetowego – jeżeli nie masz w tym doświadczenia, skorzystaj z pomocy doradcy biznesowego. 

Po opracowaniu planu zarejestruj nową firmę w CEiDG. Detaliczny handel biżuterią ma kod PKD 47.77.Z.

Konkretny profil sklepu

W sklepie z biżuterią musi panować porządek – także w sklepie internetowym. Dobrze się zastanów, jaki charakter będą miały sprzedawane przez Ciebie akcesoria. Od tego, jaką dokładnie biżuterię chcesz sprzedawać, będzie zależał wybór Twoich dostawców, dostosowanie marketingu do klienta docelowego, a nawet estetyka strony. Nie zakładaj sklepu dla wszystkich – w e-commerce to, co dla wszystkich, jest tak naprawdę dla nikogo.

Warto jeszcze bardziej zawęzić profil. Biżuteria w stylu orientalnym, ekologiczna, robiona na szydełku, z modeliny, personalizowana – skup się na tym sektorze, gdzie żaden sklep jeszcze nie wywalczył sobie monopolu.

Jak założyć sklep z biżuterią – wybór platformy sprzedażowej

Najbardziej profesjonalnym rozwiązaniem jest założenie własnego sklepu na platformie typu Prestashop, SOTE, Shoper, WooCommerce czy SkyShop. Własna domena to nieskończone możliwości rozwijania biznesu.

Możesz postawić na platformy open source, które będziesz samodzielnie konfigurował – to wymaga odrobiny wiedzy technologicznej, więc nastaw się na naukę nowości. 

Wygodniejszym dla nietechnicznych, choć przy tym droższym rozwiązaniem są abonamentowe systemy SaaS – tutaj internetowym sklepem zajmują się specjaliści, po Twojej stronie leży cała biznesowa realizacja.

Jeszcze nie chcesz uruchamiać pełnoprawnego sklepu na swojej domenie? Wykorzystaj do sprzedaży Facebook Marketplace, Zakupy na Instagramie lub Allegro. W ten sposób obetniesz koszty rozpoczynania działalności, ale wiąże się to z wieloma ograniczeniami co do prezentacji produktów, marketingu, a nawet ryzykiem utraty sklepu w wyniku zbanowania konta.

Jeżeli Twój biznes przyjmie się na rynku, to i tak będziesz musiał założyć własny, pełnoprawny sklep, by rozwinąć skrzydła. Może nie warto tego odkładać?

Marketing sklepu z biżuterią – jak to zrobić?

Skoro wiesz już, jak założyć sklep internetowy, przejdźmy do tego jak go wypromować. Bez marketingu nawet najpiękniejsza biżuteria nie przyciągnie klientów – bo po prostu nikt jej nie zobaczy.

Pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google to podstawa widoczności dla osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. By znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, skorzystaj z pomocy agencji marketingu internetowego

Skuteczne podbicie popularności sklepu wymaga ogromu specjalistycznej wiedzy. Nie da się tego nauczyć na własnych błędach – a przynajmniej nie jeśli chcesz, by sklep zaczął na siebie zarabiać przed upływem lat.

Reklama w Google

Google Ads to kolejne narzędzie do pokazania sklepu z biżuterią w wyszukiwarce. W tej kwestii również warto zdać się na specjalistów z agencji – ustawienie reklam, które trafią dokładnie w klienta docelowego jest sztuką. Jeżeli wolisz ustawiać reklamy Google Ads samodzielnie, czeka Cię dużo nauki i z pewnością przepalisz tonę budżetu na nieskuteczne działania.

Media społecznościowe

Jak założyć sklep internetowy z biżuterią bez promocji w mediach społecznościowych? Cóż… najlepiej nie próbować. Użytkownicy mediów społecznościowych uwielbiają piękne rzeczy i często kupują pod wpływem emocji. Z tych dwóch względów społecznościówki nastawione na treści wizualne, takie jak Instagram, Pinterest i TikTok, są doskonałe do promowania biżuterii. 

Zanim wybierzesz medium, określ swoją grupę docelową – czy na pewno Twoi klienci są na wybranym kanale? Luksusowa biżuteria może się świetnie przyjąć na Pintereście – dominują tu użytkowniczki (ponad 80% kobiet) w wieku 25-34 lat. Z kolei TikTok jest pełen osób poniżej 20 r.ż. – młodzi z większym prawdopodobieństwem skuszą się na biżuterię z niższej półki cenowej, o oryginalnym designie. 

Zajrzyj również tutaj

Kategorie

projekt i wykonanie:
strony www Kraków